Parfumeria de nișă este un termen francez, care provine de la cuvântul niche - adică nișă, parte mai secretă, celulă. Ideea constă în faptul că această ramură a parfumeriei este o adevărată filosofie - arta de a crea un miros, religia notelor și deschiderea parfumului pe pielea umană.
Parfumeria de nișă este crearea individuală a esențelor cu o istorie bogată și o vastă experiență. Există 6 factori care diferențiază acest tip de esențe:
1. Materii prime naturale
Pentru crearea unor astfel de esențe se folosesc materii prime foarte neobișnuite, de exemplu vodcă și șampanie, lemn de gaiac, trufe albe, tutun umed, miros de fier sau melasă de miere. În ceea ce privește naturalețea și selecția, parfumeria este similară cu vinificația. Se aleg cele mai naturale și proaspete ingrediente. Parfumierii combină materii prime din întreaga lume, cum ar fi Africa de Nord, Tunisia, Maroc, Algeria sau Indonesia.
2. Volumele de producție
Parfumeria de nișă nu vizează producția de masă. Cantitatea de materii prime este limitată. Unele parfumuri sunt produse într-o cantitate atât de mică, încât ajung în magazinele de parfumerie doar una sau două piese pe an. Adesea, în buticuri, clienții fac coadă la un anumit parfum. Și pentru cele mai rare capodopere sunt organizate licitații.
3. Locul vânzării.
Parfumeria de nișă nu poate fi găsită în orice magazin. Există buticuri artizanale specializate. Mai nou, aceste produse deosebite pot fi achiziționate on-line, prin intermediul magazinului MAKEUP
4. Ambalare și sticlă
Parfumeria de nișă nu diferă în sticlele scumpe, de designer, tipice mărcilor de lux. Sticla are de obicei o formă clasică și austeră. Uneori, eticheta este semnată manual. Există însă câteva mărci, precum Martina Micallef, ale cărei sticle sunt opere de artă, sunt pictate manual, decorate cu strasuri Swarovski, fiecare are propriul număr de serie și certificat personal. Unele sticle sunt fabricate din lemn prețios, piele, cristal scump sau sticlă opacă.
5. Fără publicitate
Parfumul de nișă este rar întâlnit pe paginile revistelor populare sau spoturilor publicitare. Adesea, la achiziționarea unui parfum din clasa lux, se achită pentru numele creat grație vedetelor ce au reprezentat brandul. În cazul mărcilor de nișă situația este diametral opusă. Principalele cheltuieli vizează selectarea materiilor prime și exclusivitatea aromelor.
6. Prețul ridicat
Costul remediului este exclusiv doar pentru conținutul sticlei. Ingredientele rare și combinațiile sofisticate, pot fi extrem de greu de găsit. Astfel, o esență se poate prepara chiar și câțiva ani. Parfumeriei de nișă nu prezintă reduceri sau oferte speciale.
Sursă foto: makeup.ro
Irina, eleva de 10 ce vine zilnic la școală de la 15 kilometri distanță, își dorește ca într-o zi să fie studentă la Teatru
Inima Copiilor strânge 10.000 de promisiuni pentru extinderea secției de Cardiochirurgie de la Marie Curie
Arhetipurile în mentalul colectiv românesc. Alegerile și fricile românilor
Cei 6 supereroi: Poveștile celor șase copii care au învins, chiar și la 540 de grame de viață. Aparatura medicală de ultimă generație îi ajută pe prematuri să meargă acasă