12:02, 3 Februarie 2021 publicat în Lifestyle

Alternativele sunt multe, iar tu trebuie doar să te organizezi și să ai mereu pregătite câteva trucuri.

Stresul a devenit unul dintre dușmanii aprigi ai societății și, cu toate că încerci să te ferești de astfel de situații, la finalul săptămânii simți cât de complicate și apăsătoare au fost zilele ce tocmai s-au încheiat. Oricare ar fi ritualurile tale de relaxare, oricâte vitamine ai lua, de multe ori nu reușești să te deconectezi și să-ți umpli bateriile pentru o nouă zi.

Pentru a face față provocărilor, ai nevoie de timp liber și, cel mai important, ai nevoie de liniște, doar că, de cele mai multe ori, din dorința de a rezolva toate problemele și de a mulțumi pe toată lumea, nu știi cum să obții aceste lucruri. Alternativele sunt multe, iar tu trebuie doar să te organizezi și să ai mereu pregătite câteva trucuri.

Citeste si:
Reconstrucția ecologică - 7 motive pentru care trebuie să susținem...
Reconstrucția ecologică - 7...

Evadează două zile la munte

Nu te gândi la bagaje, pentru că nu îți vor fi necesare multe lucruri. Caută o cabană retrasă, departe de zonele aglomerate și bucură-te de câteva clipe de liniște. Multe dintre unitățile de cazare au și șeminee, acestea fiind recunoscute pentru efectele sale relaxante. Potrivit specialiștilor, petrecerea timpului lângă un foc pe lemne duce la scăderea tensiunii arteriale și la apariția unei stări de bine și liniște. Îți poți lua o carte cu tine, un ceai cald și astfel vei simți cu adevărat că te deconectezi de la problemele de zi cu zi.

Mergi o zi la spa

Dacă nu poți pleca pentru câteva zile, atunci încearcă să-ți faci o rezervare la spa. Masajul, mirosul lumânărilor și apa caldă vor avea un efect incredibil asupra stării tale de spirit. Dacă nu vrei ca în această perioadă pandemică să mergi în astfel de locuri, îți poți crea la tine acasă un moment de răsfăț. Câteva lumânări parfumate, un ulei de baie cu o aromă îmbietoare, sare de baie și un telefon închis sunt câteva dintre elementele de care ai nevoie pentru o experiență cu adevărat relaxantă.

Citeste si:
Promenada lansează „Deschis: Pop-up Shop la Promenada Mall”, un...
Promenada lansează „Deschis:...

Vizionează emisiuni sau filme comice

Fie că te uiți la câteva videoclipuri pe internet, la o emisiune TV sau la un film, alege variante amuzante care să te facă să râzi. Sau, de ce nu, uită-te la acele materiale video cu bebeluși care râd sau cu pisici care fac numai năzdrăvănii. Râsul este una dintre cele mai bune metode prin care putem face față stresului, fiind cel care ajută organismul să elibereze endorfine. Totodată, râsul este extraordinar de bun pentru inimă, având un efect antiinflamator ce protejează vasele de sânge și mușchii cardiaci de posibilele boli cardiovasculare. Așadar, încearcă, la final de săptămână, să te delectezi cu o comedie.

Meditează

Nu trebuie să fi participat la multe cursuri pentru a putea fi capabil să reușești o scurtă sesiune de meditație. În primul rând, alege un loc liniștit din casă unde să nu fii deranjat de factori externi, apoi închide ochii și relaxează-te. Concentrează-te asupra respirației și încearcă să nu te gândești la alte lucruri în afară de expirat și inspirat. De asemenea, poți să îți instalezi o aplicație care să te ajute în acest proces.

Citește o carte

Stai două secunde și gândește-te când ai citit ultima dată o carte? După ce ți-ai răspuns, renunță în fiecare weekend, măcar preț de câteva ore, la smartphone, la social media și citește o carte pe care o aveai planificată de mult timp. Cărțile sunt despre oameni și, chiar dacă poveștile lor sunt fictive, au ceva real de transmis despre anumite stări. Astfel, s-ar putea să te regăsești în situațiile despre care citești, iar acest lucru te va ajuta să depășești unele stări de stres sau anxietate.

De asemenea, poți folosi zilnic uleiuri esențiale care sunt apreciate pentru beneficiile lor asupra sistemului nervos. Cele mai recunoscute pentru reducerea stresului și a stimulării stării de spirit sunt lavanda, care are efecte și asupra insomniei și anxietății, lămâia, ylang-ylang și menta. În plus, în momentele tensionate, respiră adânc și încearcă să numeri până la 10.

Sursă foto: By Photoroyalty /Shutterstock


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri