Am auzit atatea opinii legate de managementul de succes, de actiunile de succes intreprinse de acesta, de calitatile pe care trebuie sa le aiba un manager de succes incat ma intreb daca notiunea de manager in sine nu a devenit un mit.
Am auzit atatea opinii legate de managementul de succes, de actiunile de succes intreprinse de acesta, de calitatile pe care trebuie sa le aiba un manager de succes incat ma intreb daca notiunea de manager in sine nu a devenit un mit. Managerul “mitic” stie sa motiveze, managerul mitic este capabil sa conduca pana si oamenii cei mai indaratnici, managerul mitic isi da seama de calitatile si defectele pe care le au oamenii aflati in subordinea sa, managerul mitic are o conduita exemplara, stie cum sa construiasca o echipa, managerul mitic este capabil sa inchege si sa mentina relatii interpersonale excelente, managerul mitic stie ca cea mai importanta componenta a unei organizatii puternice o constituie resursele umane. Managerul mitic este constient de toate aceste lucruri, este capabil sa le puna in practica si poate face multe altele. Managerul este puntea de legatura dintre oameni. Managerul face si desface, managerul stie cand sa riste si cand nu, etc. Nu au devenit insa toate acestea doar perceptii mitice legate de persoana managerului si de aptitudinile sale? Si ce conteaza cel mai mult pentru un manager adevarat?

Un posibil raspuns la aceste intrebari il aflam din volumul “Mitul managerului” al lui Michael Gerber. “Incepeti sa vorbiti despre oameni si va veti da seama imediat ca ati inceput sa vorbiti despre oameni. De ce? Este singurul aspect al tuturor companiilor de pe pamant, oricare ar fi domeniul de activitate, dimensiunea si profitabilitatea lor. Iar fiecare Manager va recunoaste ca oamenii sunt cea mai importanta problema”, afirma acesta. Managerul cu adevarat eficient este cel care conduce, fiind constient ca oamenii, prin natura lor nu pot fi condusi. Oamenii pot avea numeroase trasaturi: unii sunt inventivi, altii entuziasti, altii emotivi, insa nu sunt si intotdeauna rationali. “Atunci cand incerci sa conduci pe cineva, incerci sa impui o ratiune intelectuala unui organism irational, creand polaritate. Procedand astfel, generezi o stare de rezistenta care se manifesta de ambele parti. Aceasta da nastere la conflict, care la randul lui are un efect opus fata de cel dorit - noi-impotriva-lor”. Fiecare persoana isi construieste o anumita strategie de comportament pe care o adopta in majoritatea timpului petrecut la locul de munca. Si in functie de propriile trasaturi caracteriale, strategia adoptata difera insa de la persoana la persoana. Iata care sunt insa principale strategii de resurse umane cu care are de-a face un manager:
Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Capodopere ale Renașterii de la Brukenthal, expuse la Art Safari O româncă a fost numită la conducerea unei renumite organizații internaționale de business pentru femei Apivita România a marcat un nou început

Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri