Managerul mitic si strategiile comportamentale ale angajatilor

12:04, 25 Aprilie 2008 publicat în Cariera

Am auzit atatea opinii legate de managementul de succes, de actiunile de succes intreprinse de acesta, de calitatile pe care trebuie sa le aiba un manager de succes incat ma intreb daca notiunea de manager in sine nu a devenit un mit.
Strategia Nemultumitului- Desi suna a paradox, Nemultumitul este vesnic... nemultumit. Nemultumitul este un sfidator care munceste strict pentru salariul pe care il primeste. Nici mai mult, nici mai putin... Nu il atrage munca in echipa, nu il intereseaza sa invete lucruri noi si sa-si dezvolte intr-o masura mai mare abilitatile pe care le are deja. Nu este adeptul Noii Viziuni. Nemultumitul este constient ca trebuie sa-si poarte singur de grija si o face destul de bine. In opinia sa, societatea contemporana este un loc periculos in care trebuie sa fi in permanenta intr-o atitudine defensiva. Iar in aceasta societate, succesul apartine mai ales persoanelor care reusesc sa iasa la suprafata prin metode mai putin cinstite. Nemultumitul este de parere ca cei care lupta prin meritele proprii nu isi vor gasi locul in lume injusta a afacerilor.

Strategia Mercantilistului -Mercantilistul este cel care isi cunoaste cel mai bine propriile limite si posibilitati, are performante extraordinare in activitatile pe care le efectueaza si si-a creat o imagine profesionala ireprosabila. Mai putin intr-un aspect... cel legat de loialitate. Mercantilistul nu ezita sa accepte o oferta de munca venita chiar din partea concurentei atata timp cat este mai bine platit. Intr-un cuvant, “se vinde ofertantului celui mai generos”, cerand cu fiecare ocazie din ce in ce mai mult. Mercenarul si-a creat o pozitie de cinste in lumea celor cu adevarat valorosi, ceea ce ii gadila magulitor propriul ego. Mercantilistul poate fi acuzat de lipsa de loialitate.

Strategia Patriotului – Patriotul face din jobul sau in companie o cauza nobila pentru care merita sa lupte pana in panzele slabe. Crede cu tarie in justetea cauzei pentru care se zbate, crede in cultura organizationala, crede in proiectele sale, se implica intru totul pentru a le finaliza cu succes, crede in managerul sau, crede in oameni, dar nu crede in sine insasi. Patriotul nu are sentimentul apartenentei la un anumit grup de la locul de munca, suferind uneori din acesta cauza. Identitatea sa nu-i permite sa fie fie integrat in identitatea unui anumit grup, dand dovada de aceea de multa flexibilitate. Poate migra cu usurinta de la un grup la altul, fara sa apartina insa niciunuia. Si desi perceput de catre manager drept o persoana influentabila, nu poate fi atras intr-o pozitie manipulabila decat daca primeste o oferta care sa-l avantajeze.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri