Lipsa somnului sau insomnia cronică ține mai mult (minim 3 nopți/săptămână, timp de minim 3 luni) având cauze variate singure sau combinate.

Când cauți în DEX sensul cuvâtului insomie, găsești următoarea explicație: ”Tulburare a mecanismului de reglare a centrului nervos somn-veghe, care se manifestă prin lipsă de somn sau prin reducere a duratei și a profunzimii somnului și care este întâlnită în astenii, boli psihice, nevroze.”

Voi, cum sunteți? Ați experimentat vreodată aceste simptome? Doctorul homeopat Dragoș Peteu vine și punctează: ”cred că foarte mulți dintre noi am trăit episode scurte, acute, de insomnie, generate de emoția dinaintea unui eveniment (examen, angajare, nuntă, naștere), de schimbarea fusului orar, caniculă.”

Și totuși, care sunt limitele normalității în cazul insomniei?

Lipsa somnului sau insomnia cronică ține mai mult (minim 3 nopți/săptămână, timp de minim 3 luni) având cauze variate singure sau combinate.

”Obiceiurile nesănătoase, stresul și anumite substanțe contribuie la un somn scurt și neodihnitor. Insomnia este cauzată sau însotește afecțiuni neuroendocrine, metabolice, fizico-psihice (alergii, dureri acute și cornice, reflux, tuse, hipertiroidia, diabet, astm, bronhopneumopatii acute sau cornice, boala Parkinson, sindromul picioarelor neliniștite, apneea în somn, depresia, anxietatea).”, notează medicul homepat Dragoș Peteu, membru al Societății Române de Homeopatie.

Un episod acut de insomnie se poate prelungi daca în încercarea de a-l corecta intervin obiceiuri nesănătoase (creștem cantitatea de cafea, introducem sau creștem cantitatea de alcool înainte de adormire, somn la ore nepotrivite). Din pacate, în zilele noastre, insomnia a devenit mult mai frecventă, mai ales la adulții tineri. Stresul, nesiguranța, emoțiile, problemele sociale sunt cauze frecvente de insomnie. Depresia poate fi cauzată de nesomn sau, invers, insomnia poate duce la un nivel scăzut de energie, pierderea interesului în anumite activități, sentimente de tristețe și lipsă de speranță, adica depresie.

Iată de ce e bine sa ne odihnim la timp și să dormim suficient. Dacă insomnia persistă, ea trebuie corectată cât mai repede pentru a nu deveni cronică.

Ce putem face pentru a induce somnul?

În primul rând, e bine să ne culcam la aceeași oră, astfel încât să avem timp suficient pentru odihnă. Mai ales cei cu probleme de adormire ar trebui să renunțe la televizor, laptop, tableta sau telefon înainte de culcare.

O altă măsură ar fi tehnicile de relaxare care contribuie la calmarea organismului. Meditația scade anxietatea și stresul, contribuind la asigurarea unui somn odihnitor.

Exercițiile fizice ușoare, de preferat în aer liber, sunt extrem de utile mai ales la cei stresați și sedentari, iar masajul, cu rol de relaxare, scade durerile musculoscheletale și va ridica mult calitatea somnului.

Problemele psihoemoționale pot fi abordate alături de un psihoterapeut.

Medicația ușoara (preparate cu magneziu, preparatele pe baza de tei, passiflora) poate fi o soluție la problemele acute.

Cum poți trata insomnia?

Tratamentul insomniei poate fi făcut și prin alte metode decât cele clasice, alopate. Acupunctura, apifitoterapia, gemoterapia sunt de un real folos în tratamentul tulburărilor de somn.

Homeopatia poate fi o solutie eficientă atât în cazuri simple, cât și în cele mai complicate.

Citește continuarea pe pagina următoare >>>


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Insomnia - la limita între normalitate și boală.