Doar 15% dintre europeni spun ca deciziile lor de cumparare nu au fost afectate de criza, iar 4% spun ca planuiesc sa revina la vechile obiceiuri de cumparare dupa recesiune.

Comunicat de presa

Studiul realizat la nivel European de Microsoft Advertising impreuna cu agentia Carat, a dezvaluit cei mai importanti factori ce se afla in spatele deciziilor de cumparare ale unui consumator.

Pe parcursul studiului au fost analizati aproximativ 19.000 de cumparatori la nivel global din cele patru piete de retail principale - alimente, imbracaminte si accesorii, fast-food si electrocasnice.

Doar 15% dintre europeni spun ca deciziile lor de cumparare nu au fost afectate de criza iar 4% spun ca planuiesc sa revina la vechile obiceiuri de cumparare dupa recesiune.

In afara de cercetarea pe care consumatorul o face inaintea achizitionarii unui produs, studiul mai aduce in prim plan si segmentul de populatie (24%) ce isi foloseste smartphone-ul in timp ce face cumparaturile, pentru a compara preturile inainte de achizitie.

Decizia de cumparare nu mai este una liniara ci una mult mai dinamica. Pasii pe care ii realizeaza consumatorul in vederea achizitionarii de bunuri incepe cu o etapa de pre-cumparare (discutii cu prietenii legate de ceea ce vor sa achizitioneze), cercetarea pe internet, cumpararea si post-cumpararea ( review-uri despre produse pe diferite site-uri si forumuri). Vechile obiceiuri de cumparare nu se mai regasesc la consumatorul modern.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Cum arata consumatorul modern?.