12:04, 10 Aprilie 2020 publicat în Sanatate13 share-uri

Un sistem imunitar puternic primăvara aceasta cu surse naturale de vitamina C, antioxidanți și fibre!

Sistemul imunitar este prima linie de apărare a organismului nostru împotriva germenilor, virușilor, infecțiilor și a altor agenți patogeni prezenți în mediul înconjurător. Deși știe singur când să se activeze, este nevoie ca în permanență să susținem buna funcționare a sistemului nostru imunitar printr-un aport de nutrienți, vitamine și minerale pe care să le includem în alimentația noastră. Iar primăvara este anotimpul în care oferta de produse proaspete, bogate din punct de vedere nutrițional și cu un conținut redus de calorii, este foarte mare. Acest lucru face și mai ușor rolul alimentației ca principal aliat al organismului nostru pentru a ne întări imunitatea.    

Alimente bogate din punct de vedere nutrițional care ne ajută sistemul imunitar sunt mai ales cele cu un conținut bogat de vitamina C și antioxidanți, iar din această categorie fac parte legumele verzi de sezon, cum ar fi salata verde, ștevia, loboda, urzicile, spanacul sau ceapa verde. Consumate ca atare sau în salate, acestea completează necesarul de vitamina C al organismului, sunt hipocalorice, rehidratante și mineralizante și au rolul de a elimina toxinele acumulate în organism.

Citeste si:
Zahărul de cocos: un îndulcitor sănătos chiar și pentru diabetici
Zahărul de cocos: un...

Salatele pot fi chiar și surse de fibre, alături de cereale și leguminoase pe care le avem la dispoziție indiferent de anotimp, sau chiar de grăsimi sănătoase, dacă adăugăm nuci sau alte fructe oleaginoase, care nu doar că le îmbogățesc valoarea nutrițională, dar le oferă și un gust aparte. Iar cu cât conținutul salatelor este mai divers și mai colorat, pot deveni chiar felul principal de mâncare al zilei.

Pentru un aport de proteine, le putem îmbogăți cu fasole uscată fiartă, al cărei conținut bogat de fibre stimulează sistemul digestiv, iar fitonutrienții împiedică deteriorarea celulară în urma acțiunii radicalilor liberi, avocado, bogat în vitamina E și ușor digerabil, tofu, bucățele de pui sau pește.

Citeste si:
Nutrienții din alimentație -  cum sunt clasificați și care sunt...
Nutrienții din alimentație -...

Totodată, fructele și legumele verzi sunt foarte bogate în luteină (o vitamină cu proprietăți antioxidante care poate combate stresul oxidativ), vitamine, minerale și carotenoizi, iar frunzele verzi sunt surse de calciu și magneziu.  

„Alimentele vegetale, în general, sunt o adevărată minune pe care o putem oferi corpului nostru, mai ales în sezonul în care le putem consuma proaspete. Sunt ușor de procurat și există modalități diverse de a le consuma și de a le combina, pentru a oferi organismului la fiecare masă combinații alimentare ce asigură necesarul de nutrienți esențiali, vitaminele și mineralele de care avem nevoie pentru un sistem imunitar puternic”, a declarat dr. Corina Zugravu, Președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.  

La fel de importantă pentru menținerea unui sistem imunitar puternic este și hidratarea, consumul regulat de lichide contribuind la eliminarea toxinelor din organism. Pe lângă apă, aportul de lichide îi poate fi asigurat organismului și prin diverse alte băuturi preparate din ingrediente naturale, cum ar fi ceaiurile neîndulcite, sucurile de fructe și legume sau chiar și berea consumată în cantități moderate.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri