Cand factorii stresori iti arunca sistemul nervos in aer, este necesar ca noi sa provocam constient reactii de relaxare, pentru a ne echilibra.

de Mihaela Iordache, expert Garbo

insightpsy.blogspot.ro

_________________

Pentru multe persoane, relaxarea inseamna sa ne aruncam lenes in fata televizorului la sfarsitul unei zile stresante. Insa asta nu face prea mult pentru a elibera stresul. Pentru a combate stresul intr-un mod eficient, avem nevoie sa activam raspunsul natural al corpului la stres. Acest lucru se poate face prin practicarea tehnicilor de relaxare, fie impreuna cu un ghid terapeut, fie singur, ceea ce poate sa fie cel putin provocator, mai ales la inceput.

A incadra practica relaxarii in viata noastra ne ajuta sa reducem considerabil nivelul de stres si sa imbunatatim nivelul de energie si dispozitie.

Reactia de relaxare: echilibrarea sistemului nervos

Stresul este necesar in viata.stres Avem nevoie de stres pentru creativitate, invatare, si pentru simpla supravietuire. Insa stresul devine daunator cand ajunge coplesitor si intrerupe starea naturala de echilibru al sistemului nervos. Din pacate, nivelul coplesitor de stres a devenit ceva obisnuit in cadrul vietii de astazi. Cand factorii stresori iti arunca sistemul nervos in aer, este necesar ca noi sa provocam constient reactii de relaxare, pentru a ne echilibra.

Cand percepem stresul la acest nivel coplesitor, sistemul nervos din corp este inundat de chimicale care ne pregatesc de reactia naturala de “lupta sau fuga”. Desi aceasta reactie este utila in fata situatiilor de viata si moarte cand este nevoie sa actionezi rapid, ea consuma toate resursele corpului, si te lasa extenuat.

Declansarea reactiei de relaxare

Exista o varietate de tehnici de relaxare care te pot ajuta sa iti aduci sistemul nervos in starea de echilibru. Acestea se pot practica impreuna cu un terapeut in prima faza. Reactia de relaxare nu inseamna sa stai lenes pe canapea ci este un proces activ care determina o stare de calm, detasare si concentrare.

Invatarea bazelor acestor tehnici nu este neaparat dificil, insa necesita practica. Majoritatea expertior in tehnici de relaxare recomanda in jur de 10 – 20 de minute pe zi pentru practica relaxarii. Daca este nevoie de mai mult, poti tinde catre 30 de minute pana la o ora. In cazul in care suna ca si cum necesita un angajament serios, ai parte de o surpriza; aceste tehnici atunci cand sunt invatate, pot sa fie incadrate in programul zilnic, pot sa fie practicate chiar la birou, in timpul pranzului, sau in drum spre locul de munca.

Foto homepage: Tehnici relaxare, Shutterstock

Foto int: Stres, Shutterstock


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Ghid pentru eliberarea stresului, a anxietatii si a atacurilor de panica.