Știai că migdalele au efecte antioxidante puternice, prevenind boli intestinale? Știai că semințele de caju alungă depresia și anxietatea?

Comunicat de presă

Ştii vorba aceea „Esențele tari se țin în sticlute mici”? Nu vorbim despre nicio poțiune sau tinctură, ci despre micile super-alimente care înmagazinează numeroase proprietăți benefice pentru organismul tău. Cap de afiș azi: migdale și caju.

1. Migdalele

Deși sunt considerate a fi ‚nuci’, migdalele sunt semințele fructelor de migdal, înrudite cu piersicile și prunele. Migdalul este un arbore apreciat de mii de ani în Orientul Mijlociu, India și America de Nord. Având nevoie de un anumit tip de climă, în țara noastră nu s-a reușit cultivarea lui. Ce să nu îți placă la această “minune a naturii”?

migdaleFoto: Krasula /Shutterstock

Florile migdalului sunt atât de delicate și plăcute din punct de vedere estetic, încât chiar și celebrul pictor Van Gogh a fost fascinat de ele și le-a transpus într-o serie de picturi, în secolul XIX. În plus, semințele acestui copac - migdalele cele de toate zilele - se pot consuma în varii moduri: gustare sănătoasă (snack), în prăjituri sau preparate sărate, în lapte vegetal extrem de hrănitor și benefic celor cu intoleranță la lactoză.

În plus, din migdalele amare se obține și băutura amaretto, o licoare extrem de aromată pe care o poți adăuga în prăjituri, pentru o aromă mai intensă.

Ce contin migdalele

Migdalele conțin vitamina E, fibre, proteine, magneziu, calciu, fosfor, fier, cupru, potasiu, mangan, biotină, zinc, acizi grași esențiali, riboflavină. Știai că este nevoie de 10 migdale pe zi pentru a asigura necesarul zilnic de calciu? Sau că au efecte antioxidante puternice, prevenind boli intestinale? Și că ajută la încetinirea absorbției zahărului în corp, ceea ce înseamnă că vei avea mai multă energie și mai puțină grăsime în țesuturi?

2. Caju

Arborele de Caju a fost adus din America de Sud de către exploratorii portughezi, iar de acolo s-a răspândit în țările cu temperaturi suficient de ridicate încât să permită cultivarea acestuia. Noi consumăm semințele fructului de caju, care seamănă cu un măr căruia îi crește un moț - nuca de caju. Deși sunt sănătoase și sățioase, atenție la numărul de calorii, căci 100g caju înseamnă 553 de calorii.

Ce contine caju-ul

caju, beneficii cajuFoto: monticello /Shutterstock

Semințele de caju conțin calciu, fier, magneziu, fosfor, potasiu, sodiu, zinc, cupru, mangan, seleniu. Pentru vegani-vegetarieni reprezintă o importantă sursă de fier, 30g caju asigurând 2 miligrame din acest mineral (ca reper, o femeie are nevoie zilnic de 14,8 miligrame iar un bărbat de 8,7 miligrame). Știai că ajută la consolidarea osaturii, la funcționarea corectă a nervilor / mușchilor și la o tensiune arterială optimă? Sau că alungă depresia și anxietatea, reglează somnul și îți protejează ochii de razele ultra-violete?

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Migdalele și caju - 2 alimente mici cu supra-puteri. Bonus: 1 rețeta savuroasă!.