29 Noiembrie 2011 publicat în Social 149 share-uri

Autismul este asociat in primul rand cu varsta copilariei, problematica adultilor cu autism fiind mai putin cunoscuta. 87% din persoanele intervievate au auzit de autism, dar doar 12% dintre ele afirma ca stiu destul de multe lucruri despre afectiune.

Atitudinea fata de integrarea scolara si sociala a copiilor cu autism

Aproape jumatate dintre respondenti considera ca, pentru deprinderea aptitudinilor sociale, cea mai buna metoda este integrarea in colectivitate. Referitor la procesul de integrare scolara a copiilor cu tulburari de spectru autist, 34% dintre intervievatii care au declarat ca au cel putin cunostinte minime despre autism sunt de parere ca ei trebuie sa invete in scoli si clase normale, asistati de un terapeut, 47% considera ca acesti copii ar trebui sa invete in scoli/gradinite speciale, 9%, in clase speciale din cadrul scolilor normale.

Lipsa de pregatire a profesorilor, lipsa unui curriculum special si dotarea necorespunzatoare a scolilor sunt principalele motive invocate de cei care considera ca persoanele cu autism nu trebuie sa fie integrate in invatamantul de masa - aceste motive sunt mentionate in proportia cea mai mare de catre respondentii aflati in intervalul de varsta 25-34 ani, conform studiului cantitativ.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Examen suplimentar față de Evaluarea Națională pentru admiterea la liceu. Se va da pentru 50% dintre locuri Cazurile de depresie cresc dramatic la copiii cu vârsta între 11 și 14 ani și la adolescenți (Anchetă) Trei autori români de top în portofoliul Editurii CUANTIC!

Conform studiului calitativ, cea mai mare parte a parintillor considera ca este necesar sa se testeze posibilitatea ca un copil autist sa fie integrat intr-o grupa/clasa normala. Doar in cazul unui esec al incercarii trebuie sa se hotarasca integrarea intr-un grup special.

In ceea ce priveste integrarea copilului autist in unitati de invatamant normale, opiniile sunt polarizate. De cele mai multe ori, desi declara ca este corecta incercarea de integrare, parintii disimuleaza ascunzand teama si nemultumirea legate de efectele asupra propriilor copii.

Cele mai puternice bariere pe care participantii considera ca le pot intampina familiile copiilor autisti in incercarea de a integra un astfel de copil in invatamantul de masa sunt:
- Reticenta din partea conducerii institutiei de invatamant/cadrelor didactice,
- Respingerea din partea copiilor normali si a familiilor acestora.

Asprele legi ale Educației. Elevii nu mai au voie cu telefoane mobile la ore şi să fumeze la şcoală A contat cine a zbierat mai tare Ai grijă întotdeauna de mâinile care te-au crescut

Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri