7 Iulie 2022 publicat în Sanatate 65 share-uri

Când auzim cuvântul „dietă”, de obicei ne sperie gândul unor meniuri drastice, chinuitoare și greu accesibile. Dieta de 8 ore (dieta 8/16) este însă cu totul altceva, pentru că ne permite să mâncăm diversificat și pe săturate, dar totodată ne încurajează să ne bucurăm și de beneficiile postului intermitent. Dieta de 8 ore este astfel un plan 2în1, care ne ajută să pierdem un număr mare de kilograme și totodată să ne menținem sănătatea și plăcerea de a mânca.

Dieta de 8 ore, numită și „dieta 8/16” sau „cea mai scurtă cură din lume”

Este cea mai scurtă cură în sensul că prezintă beneficii foarte rapide, atât în ceea ce privește numărul de kilograme pierdute, cât și sănătatea. Dieta de 8 ore poate fi ușor transformată într-un stil de viață, mai ales dacă veți alege atent și echilibrat alimentele pe care le consumați.

Dieta de 8 ore (dietă 8/16): principii

Principiul de bază al acestei diete este că poți mânca în mod obișnuit doar 8 ore din 24, apoi 16 ore nu mai mănânci, ci bei doar apă. Desigur, cele 16 ore vor cuprinde și noaptea.

Conform studiilor, pentru a nu dezvolta rezistență la insulină și a ne bucura de beneficiile postului intermitent (acela prin care 16 ore din 24 nu mâncăm nimic ci bem doar apă), este ideal ca cele 8 ore de hrană să fie cuprinse între orele 8-9 dimineața și 16-17 după-amiaza.

Intuiția oamenilor a funcționat mai devreme de demonstrarea beneficiilor acestei diete, căci știți bine că multe persoane au susținut că, dacă nu mănâncă după ora 17, slăbesc.

Există, deci, adevăr în această afirmație pe care mulți au considerat-o drept mit. Atenție însa, anumite boli și afecțiuni pot perturba serios metabolismul, de aceea este indicat să cereți sfatul medicului îniante de a urma orice dietă.

Așadar, simplificand, dieta de 8 ore ne permite să mâncăm între orele 8-16 sau 9-17, iar apoi 16 ore ținem post alimentar, band doar apă.

Putem mânca orice în dieta 8/16?

Depinde de scopurile pe care le urmărim. Dacă vrem să ne bucurăm doar de beneficiile postului intermitent, cu siguranță putem mânca orice.

Dacă însă vrem să punem accent mai mare pe sănătate și totodată să pierdem un număr considerabil de kilograme, atunci vom fi mai atenți la ce punem în farfurie.

Recomandări privind planul alimentar din dieta de 8 ore:

  • Evitați să consumați alte băuturi decât apă și cafea, ceai (preferabil să nu fie îndulcită);
  • Evitați zahărul din alimentație, deci și dulciurile. Optați pentru iaurturi sau fructe în locul dulciurilor;
  • Consumați cel puțin 3 feluri de legume și 1 fruct pe zi;
  • Farfuria Harvard: un sfert din farfurie cereale (aici includem și pâinea, orezul etc.), 1 sfert de farfurie proteine (vegetale sau animale: ciuperci, fructe de mare, carne, ouă, lactate), restul de jumătate de farfurie să fie bazat în special de legume și mai puține fructe;
  • Consumați mai puține grăsimi, uleiuri, untură. Mizați pe semințele crude (de cânepă, de floarea-soarelui etc.);
  • Ca sfat ajutător: consumați în fiecare zi o salată mare de crudități sau de tip Buddha Bowl și o porție de ciorbă/supă. În felul acesta v-ați asigurat deja 2 mese sănătoase. În rest faceți loc gustărilor;

Pentru inspirație, vă puteți abona la Newsletterul Garbo ce vine săptămânal cu sfaturi culinare sănătoase, dar și la alte canale cu preparate sănătoase, din rețelele de socializare: Facebook, Instagram, Tik Tok, Youtube etc.

O simplă poză vă poate inspira să faceți o alegere sănătoasă. Și cum pic cu pic se face lac, cu fiecare alegere bună va îndreptăți către silueta de vis și starea de sănătate dorită.

Foto: Double Brain/ shutterstock.com

Beneficiile postului intermitent de 16 ore, din dieta de 8 ore sau dieta 8/16

Așa cum am accentuat încă din primele rânduri ale acestui articol, în dieta de 8 ore o importanță aparte o prezintă postul intermitent.

Ce este postul intermitent?

Postul intermitent presupune ca un număr de ore din cele 24 ale zilei o persoană să nu mănânce nimic, ci doar să bea apă.

Există mai multe tipuri de post intermitent, în funcție de numărul de ore de post, însă cel mai răspândit este cel 16/8, adică 16 ore se ține post, iar 8 ore reprezintă timpul în care este în regulă să mâncăm.

Beneficiile dovedite ale postului intermitent:

  • Ajută la pierderea surplusului de kilograme;
  • Ajută în reglarea tensiunii arteriale, scăzând în special tensiunea sistolică pentru hipertensivi;
  • Postul intermitent reduce stresul oxidativ și neutralizează radicalii liberi de oxigen;
  • Ajută în scăderea inflamației, mai ales în cazul inflamației cronice;
  • Stimulează metabolismul și îi accelerează procesele, ceea ce înseamnă că vei arde mai repede grăsimi, vei gândi mai limpede, vei avea atenția sporită și memoria îmbunătățită;
  • Poate ajuta în scăderea glicemiei;
  • Ajută în scăderea riscului de a dezvoltă steatoză hepatică;
  • Poate reduce riscul de a dezvolta cancer;
  • Ajută în creșterea speranței de viață;
  • Ajută în scăderea nivelului de colesterol la persoanele cu colesterol crescut (hipercolesterolemie);

Sursa foto articol: Ground Picture/ shutterstock.com


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri