7 Iulie 2022 publicat în Sanatate 15 share-uri

Deshidratarea este o problemă comună și frecventă atunci când vine vorba despre stilul de viață modern, căci prea puțini dintre noi reușim să acoperim recomandările privind consumul de apă adecvat greutății, temperaturii exterioare și nivelului de activitate fizică.

Un grad mediu de deshidratare poate determina apariția de simptome clinice. Deshidratarea ușoară trece neobservată, dar își pune amprenta asupra sănătății și vitalității. Iată câteva semne care îți spun că trebuie să bei mai multă apă.

1.Picioare umflate

Există multe cauze posibile pentru picioarele umflate, iar consumul insuficient de apă este una dintre ele. În condițiile în care organismul duce lipsă de hidratare adecvată, încearcă să păstreze cu orice preț apa pe care o are deja, lucru care conduce la apariția de edeme, în special în zonele declive ale organismului. De aici, o posibilă cauză pentru picioare umflate.

2.Dureri de cap

Durerile de cap sunt, de multe ori, modul în care creierul îți spune că are nevoie de mai multă apă. Deshidratarea crește vâscozitatea sângelui, ceea ce face ca oxigenarea și hrănirea creierului să aibă de suferit. În aceste condiții, se declanșează o stare de inflamație locală care determină durere.

Poate părea ciudat să auzi asta, dar dacă te doare capul, încearcă să bei apă, înainte de a lua analgezice. S-ar putea să ai o surpriză plăcută!

3.Crampe musculare și dureri articulare

Hidratarea adecvată joacă un rol foarte important la nivelul aparatului locomotor. Deshidratarea conduce la reducerea masei musculare și la dezechilibre hidroelectrolitice care determină apariția cârceilor.

Articulațiile conțin, în interiorul lor, o cantitate redusă de lichid sinovial - un fluid care ajută capetele osoase să alunece lejer unul peste celălalt. Deshidratarea crește vâscozitatea acestui fluid și determină o ușoară inflamație locală, ce se poate dovedi dureroasă.

4.Îngrășare

În mod paradoxal, deshidratarea ușoară determină creștere în greutate. În lipsa unei cantități suficiente de lichide, metabolismul organismului încetinește, iar arderea grăsimilor este blocată. Un aport redus de calorii, în condițiile unui consum insuficient de apă, nu produce efectele dorite, ci încarcă organismul cu toxine - acesta e motivul pentru care nutriționiștii recomandă insistent să bei minimum 2 litri de apă pe zi în timpul dietelor.

5.Lipsă de energie

Ți se pare că anul acesta astenia își spune cuvântul mai intens decât în alte perioade, și te gândești că ai îmbătrânit deja? S-ar putea să nu fie vârsta, ci un aport insuficient de apă. Deshidratarea, fie ea și ușoară, transmite corpului un mesaj puternic de încetinire a metabolismului. Organismul încearcă să intre într-o stare de conservare în care să consume cât mai puțină apă - și cât mai puțină energie - ceea ce duce la încetinirea circulației sangvine, scăderea nivelului de energie și a productivității.

6.Pofta de alimente sărate

Pofta de alimente sărate este modul în care corpul îți spune că ai nevoie de un aport de sodiu pentru păstrarea echilibrului hidroelectrolitic. Sărurile contribuie la reținerea apei în organism. Când ești deshidratat, corpul îți cere alimente sărate (și băuturi dulci) menite să crească aportul de minerale și, consecutiv, capacitatea de a reține apa în țesuturi.

7.Ochi, gură și piele uscate

Ai gura uscată mai mereu, te trezești dimineața cu ochii uscați și pielea ta pare să fie ternă și îmbătrânită, oricâte creme ai testa? Sunt semne clasice ale unui aport insuficient de lichide.

Pe toată durata zilei, corpul uman pierde o mulțime de apă doar prin respirație și procesele metabolice, fără a pune la socoteală efortul fizic sau temperaturile ridicate. Deficitul de apă din organism se face resimțit inclusiv la nivelul mucoaselor. O piele deshidratată este uscată, ternă, lipsită de elasticitate și de strălucire. Un consum suficient de apă e de natură să te facă să arăți mai tânăr și să te simți mai bine.

Efectele deshidratării pot fi subtile și majoritatea persoanelor trăiesc într-o permanentă stare de deshidratare ușoară. Ai grijă la consumul de apă pentru a-ți păstra organismul sănătos!

Sursa foto: Shutterstock


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri