Atunci cand mergem la sala de multe ori ne propunem unele rezultate: sa eliminam surplusul de kilograme, sa capatam anumite forme sau sa crestem masa musculara ori sa prevenim unele boli etc. In functie de ceea ce ne dorim sunt unele mituri care sunt vehiculate intre majoritatea persoanelor care merg la sala sau fac sport, mituri pe care ne propunem sa le demontam

1. Daca nu faci febra musculara n-ai lucrat suficient
Multi considera ca daca dupa exercitii nu au in zilele urmatoare febra musculara inseamna ca nu au lucrat suficient. Un muschi “obosit” suficient in timpul exercitiilor este ulterior dureros, in perioada de refacere. Realitatea este insa alta. Este adevarat ca la inceputul antrenamentelor apare febra musculara. Aceasta apare pentru ca muschiul nu a putut fi oxigenat suficient in urma fluxului sanguin care aduce oxigen, astfel ca anumite cicluri energetice ale celulei musculare n-au mai putut fi finalizate fara oxigen si in celula musculara s-a acumulat acid lactic, acumularea lui fiind sesizata de noi simptomatic prin durerea musculara.

Insa durerile musculare se mai pot datora rupturilor musculare sau tendinoase, ceea ce este foarte grav, cand muschiul se intareste excesiv, doare la atingerile fine si se umfla. Este bine sa cereti sfatul medicului in aceasta situatie. Ulterior organismul se adaptaeaza si in muschi se formeaza mai multe capilare, astfel ca la urmatoarele antrenamente muschiul este din ce in ce mai bine sustinut respirator (cu oxigen, respiratia celulara), asadar nu mai este normal ca febra musculara sa apara decat poate foarte putin dureroasa daca practicati antrenamente de performanta, intensive. Muschiul se dezvolta ulterior foarte bine in urma unor antrenamente moderate, chiar daca nu mai afceti febra musculara.

2. Daca nu transpiri, nu slabesti
Transpiratia nu este legata de consumul de calorii, ea apare la efort fizic atunci cand organismul nu-si mai poate regla si mentine temperatura interna, astfel ca prin transpiratie elimina apa, dar si caldura si in felul acesta temperatura corpului scade si se mentine constanta. Arderea caloriilor consta in consumul muscular ce rezulta din efortul pe care il faceti si este bine sa existe in sange suficienta glucoza (adica sa fi mancat cu doua-trei ore inainte) pentru ca altfel organismul va lua necesarul metabolic tot din muschi, abia apoi din tesutul gras. In tot cazul, transpiratia nu s-a dovedit a fi consumatoare de calorii, ea doar deshidrateaza si ingreuneaza si mai mult efortul fizic.

3. Ca sa slabesti trebuie sa faci antrenamente pe stomacul gol
Nu este indicat sa incercati sa faceti antrenamente pe stomacul gol, caci rezultatele nu vor fi cele dorite. In primul rand veti face hipoglicemie si vi se va face rau, unele persoane chiar lesina. Apoi, in lipsa glucozei, corpul incepe prima data sa consume din proteinele din muschi si glicogenul depozitat in tesuturile musculare, abia apoi, daca reusiti sa treceti peste faza de consum muscular, din tesutul adipos. Atunci cand organismul incepe sa consume din muschi veti simti o oboseala teribila si 99% din persoane nu pot merge mai departe, se simt extrem de obositi si renunta, ba chiar li se poate face rau. Asadar in loc sa aveti un efort fizic sustinut in care sa va efectuati programul stabilit cu un consum mare de calorii, nu reusiti sa faceti mai nimic, consumul de calorii este foarte mic si in final rezultatele sunt foarte slabe


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 6 mituri despre fitness pe care oricine le crede.