Postul intermitent se numără printre cele mai noi trenduri în materie de diete pentru slăbit, devenind extrem de popular datorită rezultatelor rapide.

Spre deosebire de alte diete, care presupun consumul anumitor alimente și suplimente alimentare de slăbit, postul intermitent are la bază pauza totală de hrană, în anumite intervale de timp. Consumul de calorii este, astfel, redus, iar consecința dorită nu se lasă așteptată: scăderea în greutate și remodelarea siluetei. Totuși, ca orice dietă, postul intermitent are beneficii și contraindicații despre care afli mai multe, mai departe.

Tipurile principale de post intermitent

Există trei moduri principale în care această dietă poate fi urmată, dar și o serie de alte combinații, astfel că fiecare poate să își stabilească propriul program.

  • Postul intermitent ocazional – este varianta cea mai puțin strictă, presupunând renunțarea la una dintre mesele zilnice, de câteva ori pe săptămână, alegerea zilelor de post fiind la latitudinea fiecăruia.
  • Postul intermitent zilnic – cei care practică acest tip de post intermitent renunță, în fiecare zi, la una dintre mese. Cei mai mulți preferă să sară peste cină, pe considerentul că mâncatul seara îngrașă.
  • Postul intermitent complet – presupune alegerea uneia sau mai multor zile din săptămână în care nu se mănâncă nimic, fiind permis doar consumul de ceaiuri, apă și cafea.

Ce beneficii aduce postul intermitent

Fiind vorba de o dietă pentru slăbit care chiar funcționează, bineînțeles că principalul beneficiu este pierderea în greutate. Un alt mare avantaj este acela că nu va fi nevoie să calculezi caloriile pe care le consumi la fiecare masă și să cântărești fiecare felie de pâine. Pe lângă aceasta, postul intermitent mai are o serie de alte avantaje:

Retail jobs
  • Întărește sănătatea inimii – o persoană care practică, în mod constant, postul intermitent are mai puține riscuri de a dezvolta boli cardiovasculare, întrucât dieta diminuează factorii favorizanți ai apariției acestor afecțiuni. Odată cu pierderea grăsimii, scade nivelul colesterolului rău din sânge și al trigliceridelor, iar astfel sistemul circulator este mai bine protejat.
  • Reduce riscul de diabet – creșterea în greutate poate genera anumite dereglări în organism, rezistența la insulina fiind una dintre acestea. În această situație, organismul nu mai folosește eficient insulina, care ajută la asimilarea glucozei la nivelul celulelor, glucoză care va rămâne în sânge și astfel va da naștere diabetului de tip 2. Postul intermitent ajută la reducerea nivelului de glucoză din sânge, crește sensibilitatea organismului la insulină și asigură un control perfect al glicemiei, eliminând riscul de diabet.
  • Menține creierul sănătos – s-a stabilit că postul intermitent contribuie și la îmbunătățirea secreției unui hormon la nivelul creierului, care are un rol important în menținerea sănătății mintale. Este vorba de hormonul BDNF, care contribuie la prevenirea apariției depresiei precum și a altor afecțiuni psihice.

Riscuri și contraindicații

Postul intermitent nu este recomandat persoanelor care deja sunt supraponderale sau chiar obeze și nici celor care suferă de diferite afecțiuni. De asemenea, nici subponderalii nu trebuie să apeleze la această dietă, la fel ca persoanele aflate sub tratament sau cele care se confruntă des cu tulburări alimentare. Medicii nu recomandă postul intermitent femeilor gravide și nici celor care deja au născut și alăptează.

Citeste si:
Ce trebuie să știi despre dantura ta odată cu înaintarea în vârstă
Ce trebuie să știi despre...

O astfel de dietă are efecte diferite de la o persoană la alta. Unele pot slăbi câteva kilograme iar altele, doar câteva sute de grame, în funcție de metabolism. Senzația de foame resimțită poate genera și diverse stări negative: irascibilitate, stres, slăbiciune fizică.

Dacă te-ai decis să încerci și tu postul intermitent, află că și alimentația are un rol deosebit în cadrul acestei diete. Asta înseamnă că nu poți să mănânci orice și oricât, pe considerentul că te-ai abținut de la una sau mai multe mese. Trebuie să incluzi în dieta zilnică doar alimente sănătoase, care să-ți asigure aportul necesar de vitamine și minerale, pentru ca organismul să reziste perioadelor de post.

Sursa foto: pixabay.com


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri