Protejarea vederii este unul dintre cele mai importante lucruri pe care le putem face pentru menținerea unei stări bune de sănătate.

Ochii sunt printre cele mai importante organe. Ei nu doar că ne ajută să vedem forme și milioane de culori, dar contribuie și la gestionarea semnalelor luminoase care permit funcționarea corectă a ceasului interior al corpului. 

Totodată, ochii sunt printre cele mai vulnerabile părți ale corpului și au nevoie de protecție, astfel încât vederea să rămână în stare bună.

Este deja binecunoscut faptul că, atunci când suntem implicați în activități precum cele de prelucrare a lemnului ori de sudură, ar trebui să purtăm ochelari de protecție, însă, în fiecare moment al zilei și indiferent de acțiunile pe care le întreprindem, ar trebui să avem grijă de ochii noștri. Iată câteva modalități prin care putem să ne protejăm vederea:

Păstrăm distanța dintre ochi și ecrane

Lumina strălucitoare a ecranelor electronice poate duce la încordarea globului ocular, uscarea ochilor, dureri de cap, vedere încețoșată, vedere dublă și probleme de focalizare. Specialiștii recomandă să păstrăm o distanță de cel puțin un braț între ochi și ecran și de aproximativ 40 de centimetri față de dispozitivele portabile (telefoane, tablete etc). De asemenea, este important să ne uităm la un ecran de sus în jos. Privirea în jos expune mai puțin suprafața ochiului.

Purtăm ochelari de soare potriviți

Nu toți ochelarii de soare ne protejează ochii corespunzător, mai ales în perioada verii, când razele soarelui sunt foarte puternice. Razele ultraviolete pot deteriora vederea și, în timp, cauzează cataractă, degenerescență maculară legată de vârstă și creșteri anormale pe suprafața ochiului. Drept urmare, este recomandat să purtăm ochelari care blochează razele UV în proporție de cel puțin 99%, precum ochelarii Ray-Ban. De asemenea, cei polarizați sunt preferați, deoarece reduc nivelul de strălucire.

Ne facem timp să clipim

Când nu ne uităm la un ecran, clipim în medie de 15-20 de ori pe minut. În schimb, clipim mult mai puțin când suntem concentrați și ne uităm la laptop sau la un alt dispozitiv electronic. Pentru a evita uscarea ochilor, este bine să aplicăm regula „20-20-20“. Ce presupune această regulă? La fiecare 20 de minute petrecute în fața unui ecran, ne mutăm privirea la un obiect situat la 20 de metri distanță, timp de 20 de secunde - interval în care ochii se relaxează.

Mergem frecvent la medic

Un alt aspect important de care trebuie să ținem cont pentru a ne proteja vederea are în prim plan medicii. Toți adulții cu vârsta de peste 40 de ani ar trebui să meargă în mod regulat la un medic oftalmolog. De asemenea, examinările pentru diabet și hipertensiune arterială nu ar trebui ignorate. Lăsate netratate, aceste afecțiuni pot cauza probleme oculare.

Urmăm o dietă sănătoasă și echilibrată

Studiile au arătat că antioxidanții pot reduce considerabil riscul de apariție a cataractei. Astfel, o dietă care conține fructe și legume este recomandată pentru a preveni problemele oculare. De asemenea, consumul de pește bogat în acizi grași Omega 3 poate reduce riscul de a dezvolta degenerescență maculară. Totodată, este important să ne hidratăm corespunzător, pentru a evita uscarea ochilor, iar, dacă locuim în zone în care aerul este poluat sau cu un nivel scăzut de umiditate, este recomandat să folosim un umidificator.

Potrivit cercetărilor, persoanele care fumează sunt mai predispuse să dezvolte probleme oculare. Pe de altă parte, cei care care fac exerciții fizice în mod regulat previn apariția degenerescenței maculare legate de vârstă cu peste 70%. Drept urmare, dacă avem un stil de viață sănătos și luăm câteva măsuri de precauție, reducem riscul apariției problemelor oculare.

Sursă foto: Roman Samborskyi/ Shutterstock


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Cum ne protejăm vederea de amenințările zilnice.