Iata 12 sfaturi care pe mine m-au ajutat si care te vor ajuta si pe tine sa iti schimbi viata si anii in bine:

Da. Asa mi-am propus sa traiesc in 2014. Sa traiesc echilibrat, sa iubesc si sa am grija de mine si de cei dragi, sa ma simt bine in pielea mea, sa-mi rasfat corpul cu mancare sanatoasa si sufletul cu lucruri frumoase. Asa si fac. Iata 12 sfaturi care pe mine m-au ajutat si care te vor ajuta si pe tine sa iti schimbi in bine viata si anii:

Ghid de viata sanatoasa in 2014. 12 sfaturi de aur

1. Fii activ, cat mai activ, dar rezerva-ti timp si ca sa te relaxezi. Gaseste-ti un hobby sau o pasiune (indiferent ca practici un sport, te implici in actiuni de voluntariat, dansezi etc) si fa-ti un program de care sa te tii. Are un efect benefic nu doar asupra psihicului tau, crescand stima de sine, ci te va face sa te simti util si puternic. Mediteaza, iubeste, fa lucruri care iti plac, alege sa iti traiesti viata cu un scop.

cereale integrale

Foto Lan grau, cereale integrale via Shutterstock

2. Imparte mesele importante ale zilei cu cei dragi. Sau cel putin micul dejun si cina, daca timpul iti este limitat… Luand masa alaturi de cei dragi, ne hranim nu doar fizic, ci si spiritual si emotional. Ne conectam mai mult cu ceilalti, ne bucuram mai mult de mancare in compania celor dragi, iar sentimentul de apropiere cu familia este de nepretuit.

3. Nu sari niciodata peste micul dejun. Chiar daca timpul ne preseaza si il omitem fara sa realizam, micul dejun este absolut esential in mentinerea sanatatii organismului. Conform unui studiu realizat de Universitatea Harvard, a sari micul dejun este echivalent cu a creste riscul imbolnavirii de boli coronariene. Un mic dejun sanatos te va ajuta sa iti cresti nivelul de concentrare de-a lungul zilei si sa iti mentii greutatea sub control. In plus, alte studii ne arata ca persoanele care servesc micul dejun au o stare de spirit mai buna. Nu vrei sa iti incepi ziua intr-un mod optimist?

4. Dormi suficient. Atunci cand nu te odihnesti, organismul tau compenseaza mancand mai mult.activia cereale integrale

5. Si cine spune ca trebuie sa renunti la o gustare atunci cand simti nevoia de asa ceva? Nu, chiar nu trebuie. Alege insa snackuri sanatoase, precum iaurt, cereale integrale, nuci, alune crude, legume crude (morcov) si fructe proaspete. Poti incerca o combinatie de iaurt sanatos cu cereale integrale. Cerealele integrale sunt cele nerafinate, care, pe langa faptul ca sunt gustoase, sunt, in primul rand, valoroase pentru sanatate. Bobul integral contine nutrient esentiali (vitamine, fibre, minerale). Mai mult, iaurtul este si el un aliment esential pentru cei care isi doresc un stil de viata sanatos. Este mai usor de digerat decat laptele, ajutand digestia lactozei si favorizand mentinerea echilibrului florei intestinale. In plus, se stie ca iaurtul este o sursa de calciu si bacterii vii, ceea ce il recomanda drept un superaliment pentru intreaga familie. Iaurtul este o sursa de proteine de buna calitate, furnizand organismului toti cei 9 aminoacizi esentiali. Vrei o gustare sanatoasa, delicioasa si rapida? Alege iaurtul Activia cu cereale integrale. 5 variante, acum cu 25% mai multe cereale integrale si fructe. Afla mai multe pe activia.ro/cerealeintegrale

6. Petrece timp in compania celor dragi. A fi impreuna cu cei dragi este esential pentru a avea o viata implinita, echilibrata si fericita.

Foto homepage: Grau integral, cereale via Shutterstock

7. Alimentatia este si ea extrem de importanta atunci cand vine vorba de un stil de viata sanatos. Evita mancarea grasa, prajita, sarata si redu consumul de dulciuri. Opteaza in schimb pentru alimente integrale, legume, fructe si proteine de buna calitate (iaurt, peste, oua). Consuma cat mai multe legume, cat mai diversificate, cat mai colorate. Crude, fierte la abur sau gatite pe gratar.

8. O dieta bogata in legume iti aduce fibre, vitamine, minerale necesare sanatatii. Interesant, cercetatorii spun ca cei mai puternici fitonutrienti se afla in fructele si legumele cu cele mai vii culori: broccoli, morcov, rosii, salata verde, gogosari, sfecla, struguri.

9. Redu carbohidratii rafinati care se gasesc in fainoasele albe precum paste, paine, orezul alb si alege carbohidratii nerafinati precum cereale integrale, orez brun etc. Cerealele integrale sunt extrem de valoroase pentru organism, pastrandu-si nealterate proprietatile lor binefacatoare, dar si vitaminele, fibrele si mineralele bobului integral. Graul integral spre exemplu contine fier, magneziu, fosfor, cupru, zinc, mangan, seleniu, fibre, dar si vitamine din grupul B. In cerealele din orz integral regasim vitamina B3, mangan, seleniu, fosfor. Cerealele de ovaz sunt si ele bogate in fibre si in elemente nutritive care energizeaza organismul si ajuta la o buna functionare a sistemului nervos si a inimii.

10. Bea suficienta apa. Fiecare celula din corpul tau are nevoie de apa pentru a functiona bine. Apa iti mentine creste nivelul de energie si inlatura senzatia de oboseala. Hidratarea insuficienta afecteaza performanta fizica si mentala, termoreglarea si functiile cardio vasculare.

11. Adopta o atitudine pozitiva. In toate domeniile vietii! Fii optimist in privinta vietii tale si a lucrurilor care ti se intampla! Studiile arata ca atitudinea pozitiva are un efect benefic asupra sistemului imunitar, contribund la mentinerea unei stari bune de sanatate. Controleaza-ti gandurile si dirijeaza-le pe un fagas pozitiv, chiar si atunci cand circumstantele par a fi impotriva ta. Gandeste pozitiv, corpul tau crede cu adevarat ceea ce gandesti si genereaza un raspuns adecvat.

12. Fa mai multa miscare. Miscarea este viata si este parte dintr-o viata sanatoasa. Si nu, nu trebuie sa te gandesti cu groaza la orele petrecute la sala asudand. Opteaza pentru miscarea fizica pe care o faci cu placere. Mergi cu bicicleta, asculta muzica preferata, danseaza, du-te la inot, ia-ti cainele la plimbare, du-te in drumetii, ingrijeste-ti singur gradina. “Corpul tau a fost conceput sa alerge, sa sara, sa inoate, sa se ghemuiasca asa ca il poti mentine intr-o forma cat mai buna facand toate aceste lucruri”, spune trainerul personal Anna Reich pentru www.metro.co.uk. Pastrand o conditie fizica buna si articulatii mobile, vei parea mai tanar si te vei simti mai tanar.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Ghid de viata sanatoasa in 2014. 12 sfaturi de aur, nepretuite.