In cei 15 ani, compania a vandut peste 5 milioane de produse, pentru peste 6 milioane de clienti, iar din 2002 este lider pe piata locala de cosmetice.

Comunicat de presa

cosmeticeAVON Cosmetics, cea mai mare companie in sistem de vanzari directe din lume, implineste 15 ani de activitate pe piata cosmeticelor din Romania. Astazi, AVON este unul dintre jucatorii importanti din economia romaneasca, un angajator de top si unul dintre brandurile cu o implicare profunda in viata de zi cu zi a tuturor femeilor.

AVON a investit pentru prima oara in Romania in 1999, odata cu deschiderea primului Centru Operational din Tunari, o etapa importanta in dezvoltarea business-ului local. Centrul includea un depozit si o linie de asamblare, ceea ce a creat posibilitatea de a primi si onora comenzile mult mai rapid, pana in acel moment coletele fiind livrate din Ungaria. Urmatorul pas a fost inaugurarea Centrului Express Lahovari din Bucuresti, in 2004, unde Reprezentantii Avon beneficiau de urmatoarele servicii: plasarea comenzilor online, livrarea in 24 de ore a comenzilor si participarea la cursuri de frumusete. Nu in ultimul rand, in 2006 este inaugurat Centrul Operational Chiajna, o investitie de 12 milioane de dolari, care deserveste 5 piete: Romania, Moldova, Bulgaria, Albania si Macedonia.

In cei 15 ani, compania a vandut peste 5 milioane de produse, pentru peste 6 milioane de clienti, iar din 2002 este lider pe piata locala de cosmetice. 9 din 10 femei folosesc cel putin un produs AVON si aproape jumatate dintre ele folosesc produse AVON de mai bine de 5 ani, conform studiului Nielsen, din Mai 2011. Din 1997 si pana astazi, 34 milioane de parfumuri si 15 milioane de rujuri au facut femeile din Romania mai fericite si mai sofisticate.

In prezent, aproximativ 150 000 de persoane lucreaza pentru AVON Romania, fiind fie Reprezentanti, fie angajati in zona comerciala sau operationala. Totodata, Romania este prima tara din lume in ceea ce priveste talentele exportate in alte tari in care compania este prezenta. In acest moment, AVON Romania are 22 de expatriati, in functii regionale sau de General Manageri pentru alte tari sau miniregiuni. Primul director general, Angela Cretu, este in prezent Senior Vice President CEE, cel mai tanar manager din istoria AVON care ocupa aceasta pozitie, dupa ce a detinut pozitii diverse, inclusiv in structuri globale.

Razvan Diratian, director general AVON Romania si Moldova declara:”Acesti 15 ani de AVON inseamna evolutie, pasiune si multe vise implinite, dar si o multime de lectii invatate si obstacole depasite curajos, care ne-au motivat intotdeauna sa mergem mai departe. Toate acestea sunt parte din povestea AVON, o poveste cu suisuri si coborasuri, din care am iesit mai intelepti, dar si mai puternici. Am crescut impreuna cu clientele noastre, ascultandu-le si maturizandu-ne odata cu ele, invatand din greseli si bucurandu-ne de succese. Suntem mandri si recunoscatori ca femeile din Romania ne-au primit in sufletele lor, pentru ca aceasta este misiunea AVON: sa ofere femeilor de pretutindeni sansa si puterea de a straluci”.

AVON este o companie recunoscuta nu numai prin actiunile sale comerciale, ci si pentru campanii sociale puternice, cu real impact in comunitate. Compania se concentreaza inca de la inceputurile sale pe a da putere si incredere femeilor din intreaga lume, iar acest lucru se reflecta in campaniile dedicate acestei misiuni. Atat in Romania, cat si la nivel international, numele AVON se leaga profund de 2 initiative majore: campania de lupta impotriva cancerului la san si facilitarea accesului femeilor la programele de tratament si campania impotriva violentei domestice.

In cei 10 ani de la lansare, campania pentru prevenirea cancerului la san a facut posibila dotarea cu echipament de ultima generatie a centrelor oncologice din Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara si Craiova. Valoarea totala a donatiilor AVON in Campania pentru Sanatatea Sanilor depaseste 2 milioane de dolari. Cea de-a doua ampla initiativa, Campania Respectului pentru Femei, inceputa in 2008, are drept scop prevenirea violentei impotriva femeilor prin educarea publicului si prin sustinerea proiectelor sociale care combat acest fenomen.

Pana in acest moment, peste 60 000 de dolari au fost donati pentru acesta cauza, 20 de traininguri cu 350 de asistenti sociali si psihologi scolari au fost organizate, compania sprijinind, de asemenea, si obtinerea a 100 de certificate medico-legale pentru victimele din Romania. De asemenea, in 2012, AVON va face o noua donatie catre Fundatia Sensiblu, in valoare de 60 000 de dolari, bani destinati unei campanii de informare pentru adolescenti, in lupta impotriva violentei juvenile.

AVON Romania este recunoscuta atat la nivel local, cat si la nivel global pentru pionerat si inovatii de succes, reusind sa devina un model si pentru alte tari AVON si fiind an de an prezenta pe scena mondiala pentru rezultate si creativitate.

Printre inovatiile AVON Romania se numara proiectul AVON Romania Goes Green (2008), prin care vanzarile companiei si toate procesele interne au devenit 100% online, lansarea primului card parfumat care include o asigurare in valoare de 5 000 de RON impotriva cancerului de san, lansarea piesei “ E 13, ce noroc”, prima piesa de teatru cu oameni obisnuiti si a Cartii Dragostei, dar si instrumentele creative introduse de-a lungul timpului in sprijinul Reprezentantilor: reteaua sociala AVON Connects, reteaua de telefonie mobila My AVON Mobile, serviciul Self Care, un sistem telefonic automat si interactiv, care ofera raspunsuri la cele mai importante intrebari legate de activitatea AVON.

BUSINESS-UL AVON ROMANIA

cancer la sanDe la infiintarea companiei in 1997, AVON Romania a construit pas cu pas un business solid, bazat pe venituri provenite din vanzari directe.

  • La inceput, modelul de business diferea mult fata de cel de astazi, Reprezentantii primindu-și coletele o data la 2 saptamani. Comanda era scrisa de mana pe un formular pretiparit, iar coletele erau livrate din Ungaria.
  • Anul 1999 a fost marcat de deschiderea primului Centru Operational din Tunari, un pas important in dezvoltarea business-ului din Romania. Reprezentantii locali aveau astfel posibilitatea de a primi si onora comenzile mult mai rapid, pentru ca Centrul includea un depozit si o linie de asamblare.
  • AVON Romania a fost implicata in dezvoltarea unor noi piete precum Moldova, Serbia si Bosnia, contributia sa fiind majora in cazul AVON Moldova, companie deschisa de o echipa din Romania in 2001, dupa o prospectare atenta a pietei si a oportunitatilor.
  • In 2002 este implementat la nivel national proiectul Out of the Main City, care a cuprins evenimente in zonele rurale, considerat un succes absolut la acea vreme. Dupa 2 ani de la initierea sa, AVON Romania a reusit sa-si dubleze penetrarea la nivel national de la 0,6 Reprezentanti la 1000 de locuitori la 1,15 Reprezentanti la 1000 de locuitori.
  • Business-ul AVON este in continua expansiune, iar in 2004 este inaugurat Centrul Express Lahovari din Bucuresti, unde Reprezentantii Avon beneficiau de urmatoarele servicii: plasarea comenzilor online, livrarea in 24 de ore a comenzilor și participarea la cursuri de frumusete. In 2006 este lansat si serviciul Express cu livrare la domiciliu (IEHD), in cel mult 48 de ore, iar in 2011 s-a lansat serviciul IEHD Premium avand livrarea la orice destinatie in 36 de ore.
  • Un alt pas important in evolutia companiei este inaugurarea Centrul Operational Chiajna, o investitie de 12 milioane USD, care deserveste 5 piete: Romania, Moldova, Bulgaria, Albania si Macedonia. Cu aceasta ocazie, Andrea Jung, CEO si Presedinte AVON Products Inc. a vizitat pentru prima oara Romania
  • AVON Romania este lider pe piata locala de cosmetice incepand cu anul 2002. Compania a inregistrat 50 de trimestre consecutive de crestere, o performanta notabila pentru orice business. Recordul absolut de vanzari a fost inregistrat in 2009, cand, intr-o singura zi, au fost vandute produse in valoare de 1 500 000 de dolari.

AVON ROMANIA – O COMPANIE RESPONSABILA

Numele AVON se leaga profund de 2 initiative sociale cu real impact in comunitate: campania de lupta impotriva cancerului la san si campania impotriva violentei domestice.

1. Campania de lupta impotriva cancerului la san

  • Campania de educare a fost lansata in 2002, cu scopul de a informa si educa femeile din Romania cu privire la prevenirea acestei boli, dar si pentru a asigura ingrijire medicala de calitate pentru pacientele afectate de boala, cu ajutorul fondurilor stranse din vanzarea produselor cu fundita roz
  • In cei 10 ani de lansare, AVON a lansat mai multe campanii de impact, cu mesaje memorabile:
    o “O simpla atingere iti poate salva viata!”, prima campanie, initiata in 2002. Ca urmare a strangerii de fonduri, in 2003, impreuna cu Fundatia Renasterea, are loc prima donatie catre Institutul Oncologic Bucuresti in valoare de 60,000 USD (detector gama al ganglionului santinela).
  • “1 din 8 femei - afla ca esti bine”, (2005-2006), pentru diagnosticarea la timp a cancerului la san, care a atins aproximativ sapte milioane de femei din Romania
  • “Afla ca esti bine – Oglinda, prietena mea cea mai buna” (2009) la nivel national. Aproximativ 8 milioane de femei din mediul rural si urban au fost informate in legatura cu modul corect de a identifica semnele acestei boli
  • Campania neconventionala AVON Movie For Life (2009) in cadrul festivalului digital Kinofest, unde au fost create 26 de filme de scurtmetraj pe tema cancerului la san
    o Campania educativa “A promite inseamna a face! Promite sa mergi la control!” (2010) o invitatie din partea AVON adresata femeilor, care sa promita simbolic ca vor avea mai multa grija de sanatatea lor, campanie sustinuta si de vedete precum: Maia Morgenstern, Andreea Marin Banica, Andreea Raicu, Crina Matei, Iuliana Tudor, Beatrice Rancea.
  • In 2012 se lanseaza primul produs local dedicat strangerii de fonduri, Cerceii “Fundita Promisiunii” si apare prima Ambasadoare AVON Romania Campania pentru Sanatatea Sanilor, Andreea Marin Banica, cea care va fi si imaginea acestui produs si a campaniei de-a lungul acestui an.
  • O alta actiune importanta din cadrul campaniei este Marsul Roz, organizat in fiecare an pe data de 1 octombrie, incepand cu anul 2005, ca simbol al luptei impotriva cancerului la san
  • In cei 10 ani de la lansare, campania a facut posibila dotarea cu echipament de ultima generatie a centrelor oncologice din Bucuresti, Iasi, Cluj, Timisoara si Craiova. Valoarea totala a donatiilor AVON Campania pentru Sanatatea Sanilor depaseste 2 milioane de dolari.
  • Pana in prezent, campania a reusit sa educe, sa informeze in privinta diagnosticarii precoce a cancerului la san si sa faca constiente de gravitatea bolii peste 80% din femeile care traiesc in Romania.

2. Campania impotriva Violentei Domestice

violenta domestica

  • Promovata de AVON sub numele de Campania Respectului, inceputa in 2008, are ca scop prevenirea violentei domestice, prin informarea si educarea publicului larg si prin sustinerea proiectelor sociale care combat acest fenomen, cu ajutorul fondurilor atrase prin comandarea produselor care poarta semnul infinitului: Inelul Respectului, Bratara Respectului, Colierul Respectului, Bratara Curajului.
  • Printre proiectele organizate sub umbrela Campania Respectului se numara:
  • Parteneriatul pe termen lung cu Fundatia Sensiblu pentru organizarea de traininguri pentru asistenti sociali si psihologi scolari. Pana in prezent au fost tinute 20 de astfel de traininguri.
  • Eliberarea de certificate medico-legale pentru Fundatia Sensiblu, ADRA si asociatia Diaconia. AVON a sprijinit obtinerea a 100 de certificate medico-legale pentru victimele din Romania.
  • Peste 37 000 de femei au cumparat si poarta Bratara Respectului
  • Pana in acest moment, peste 60,000 de dolari au fost donati pentru acesta cauza, iar in 2012 AVON va face o noua donatie de 60 000 de dolari catre Fundatia Sensiblu, bani destinati unei campanii de informare pentru adolescenti, in lupta impotriva violentei juvenile. De asemenea, au fost organizate 20 de traininguri cu 350 de asistenti sociali si psihologi scolari,

AVON ROMANIA – UN ANGAJATOR DE TOP

Datorita specificului afacerii, bazata pe vanzari directe, echipa AVON este alcatuita din Reprezentanti (forta de vanzari, esenta business-ului AVON peste tot in lume) si angajati care coordoneaza restul activitatilor companiei.

  • In 1997, cand afacerea AVON era la inceput, o echipa restransa se ocupa de tot ce insemna business-ul din Romania, impreuna cu forta de vanzari: un director national de vanzari, 2 persoane care asigurau toate activitatile de customer service, o persoana de sales support si un receptionist.
  • Incepand cu 1999, au loc primele Conferinte ale Coordonatorilor, ce continua an de an, care au ca scop recunoasterea performantei celor mai buni Reprezentanti, Lideri si Directori Zonali, precum si prezentarea celor mai importante lansari ale trimestrului si a intregului suport de care acestia vor beneficia in perioada urmatoare
  • Pe parcursul anilor, echipa AVON a crescut constant, odata cu dezvoltarea afacerii si marirea gamei de produse. In 2001 echipa era compusa din 46 000 de Reprezentanti si 1 000 de Lideri.
  • 3 ani mai tarziu, in 2004, este atins pragul de 100.000 de Reprezentanti in toata tara, echivalentul populatiei unui oras mare din Romania.
  • In 2012, AVON Romania are in structura peste 140 000 de Reprezentanti si peste 8 000 de Lideri. La nivel central, in AVON Romania lucreaza peste 300 de angajati, in 3 sedii din Bucuresti, incluzand partea comerciala si Centrul Operational care serveste 5 tari din regiune.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Initiative nobile si 15 ani de experienta.