Alimentele și băuturile pe care le consumăm sunt esențiale în viața noastră cotidiană.

Mai ales înainte de începerea sezonului estival, suntem tentați să încercăm diverse diete pentru a scăpa de câteva kilograme în plus. Este important să înțelegem că alimentația ar trebui privită din prisma unui proces complex, care implică atât starea noastră psihică și emoțională, educația, alimentele care sunt disponibile în vecinătatea noastră sau chiar preferințele alimentare ale celorlalte persoane din jurul nostru.   

Este important să avem în vedere faptul că orice dietă sau program alimentar pe care îl urmăm ar trebui să îndeplinească următoarele patru condiții: să ne permită să avem o viață socială activă, fără a ne induce sentimentul de izolare, să fie suficient de nutritivă pentru toate nevoile organismului nostru, să aibă gust, aspect și să conțină ingrediente pe care să le putem integra cu ușurință în obiceiurile noastre. În plus, motivația și determinarea sunt extrem de importante pentru ca dieta să fie eficientă și să își atingă obiectivul.       

„Pentru cei mai mulți dintre noi, să mențină greutatea dorită nu este atât de ușor precum poate părea. Și asta deoarece nu se acordă întotdeauna importanța cuvenită alimentelor consumate și activității fizice constante. Deși mulți caută diete minune, cu rezultate în patru zile, produse miracol sau tratamente definitive, o astfel de abordare nu este realistă și nici sănătoasă, de aceea putem observa de multe ori că după o astfel de dietă drastică, se vor recupera într-un timp scurt kilogramele pierdute”, a declarat dr. Corina Zugravu, Președintele Centrului de Studii despre Bere, Sănătate și Nutriție.  

Trucuri pentru a te menține la greutatea dorită

Urmează mereu un plan alimentar personalizat și adaptat nevoilor tale! Nu întotdeauna este suficientă contorizarea numărului de calorii. Este adevărat, însă, că există alimente bogate în calorii care ne pot dăuna încercării de a ne menține greutatea dorită, dacă nu le cunoaștem și nu știm în ce combinații să le consumăm. De aceea, este necesar să alegem alimente cu un conținut caloric redus, dar care să aibă un aport nutrițional bogat. În general, trebuie evitate alimentele care conțin mult zahăr, grăsimi și sare.   

Planifică un meniu săptămânal, astfel nu vei cădea pradă tentațiilor și vei cumpăra doar ceea ce este necesar. Creează-ți un program de luat masa și obiceiuri rezonabile, fără a sări peste mese, fără a mânca pe fugă sau a alege opțiuni rapide, care deși oferă senzația de sațietate, aceasta este pe termen scurt și nu aduce niciun beneficiu nutrițional. Citește etichetele produselor pe care le cumperi, îndeosebi primele ingrediente din listă, deoarece acelea se regăsesc în cantitățile cele mai mari.

alimentatie sanatoasaFoto: By Sea Wave /Shutterstock

Astfel, dacă vei cumpăra pâine integrală, primul din listă trebuie să fie făina integrală. Spre exemplu, o soluție eficientă și nutritivă este conceptul de farfurie unică, echilibrată și sănătoasă, în care jumătate reprezintă legume, o parte sunt alimente bogate în proteine (carne, brânzeturi, pește, ouă), iar ultima parte sunt carbohidrați complecși (pâine sau paste integrale, cartofi).     

Corpul uman conține între 55 și 70% apă, așadar alege întotdeauna apa ca băutură ideală pentru a te hidrata pe parcursul zilei. Pe lângă apa plată, poți alege varianta ei carbogazoasă, îi poți adăuga bucăți de fructe sau coajă de citrice pentru a-i da o nouă aromă. Dacă dorești să alegi o altă opțiune, este de menționat că Organizația Mondială a Sănătății a subliniat că rolul principal al băuturilor este, înainte de toate, acela de a hidrata, nu neapărat cel nutritiv. Această nevoie din urmă, poate fi suplinită prin alimentație.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Trucuri pentru a te menține la greutatea corporală dorită.