Quercitina este tot mai recomandată de către specialiști pentru beneficiile sale aduse asupra sănătății. Quercitina poate preveni o serie de boli, poate ajuta sistemul imunitar și poate ajuta la scăderea probabilității de a dezvolta o boală pentru persoanele aflate la risc. Descoperiți ce putem preveni și/sau trata utilizând quercitina.

Ce este quercitina?

Quercitina face parte din grupul de pigmenți vegetali numiți flavonoide, având în organismul nostru un important rol antioxidant și antiinflamator. Tocmai pentru aceste efecte de baza quercitina a fost implicată în numeroase studii de specialitate, dovedindu-i efectele benefice în mai multe boli, inclusiv în prevenția sau ameliorarea infecțiilor virale (cum ar fi și cele cu coronavirus).

Care sunt beneficiile quercitinei?

Quercitina joacă rol antioxidant

Antioxidanții sunt molecule care reușesc să capteze și să inactiveze o serie de substanțe cu potențial agresiv în corpul nostru, cum sunt radicalii liberi de oxigen. Se pare că în experimentele din laborator quercitina s-a dovedit a avea puternice efecte antioxidante asupra speciilor reactive de oxigen (stres oxidativ).

În studiile preclinice, quercitina prezintă efecte antidiabetice

Quercitina prezintă efecte hipoglicemiante și crește sensibilitatea la insulină, astfel că poate fi de ajutor în terapia celor care suferă de diabet zaharat.

Mai mult decât atât, se pare că quercitina are efecte de stimulare a ploriferarii celulelor pancreatice beta, acestea fiind celulele care răspund de funcția endocrină a pancreasului, secretând insulină. Quercetina a fost, de asemenea, raportată ca fiind un inhibitor de α-glucozidază și α-amilază.

Quercitina susține sistemul nervos

Quercitina ar juca roluri în protecția neuronilor și a sistemului nervos, scăzând riscul de a dezvolta patologii neurologice si nervoase, inclusv boală Alzheimer.

Quercitina ar putea reduce riscul de cancer

Se cunoaște deja că stresul oxidativ poate fi implicat în geneza celulelor canceroase, iar quercitina exercită un intens efect antioxidant.

De asemenea, quercitina susține funcțiile sistemului imunitar, stimulând astfel mecanismele naturale în protecția anticanceroasă.

Au fost realizate mai multe studii în care s-a observat că quercetina și alte flavonoide inhibă creșterea celulelor canceroase din tumorile asociate cu cancerul pulmonar, de sân, colon, prostată, ovar, endometru.

Eficiența antioxidanata a quercitinei a fost comparată cu cea a resveratrolului, cunoscut ca fiind cel mai puternic antioxidant din natură.

De unde putem asimila quercitina?

Puteți apela la suplimentele alimentare cu Quercitina sau puteți să consumați alimentele care o conțin:

• Măslinele;
  • Citricele;
  • Strugurii;
  • Ceapă;
  • Zarzavatul;
  • Mere;
  • Vin roșu;
  • Salvie;
  • Cireșe negre;
  • Unele ceaiuri, în special cele din frunze;
  • Fructele de pădure: mure, afine, zmeură;
  • Mălinele;
  • Afinul negru;
  • Uleiul de măsline;

Există contraindicații pentru quercitina?

În general nu sunt semnalate efecte adverse, însă quercitina poate interacționa cu unele medicamente. Persoanele aflate în tratament cu antibiotice, anticoagulante, corticosteroizi, ciclosporină, digoxină sau cele care fac chimioterapie nu ar trebui să ia suplimente cu quercetină decât dacă au acordul medicului.

Sursa foto: Lallapie/ shutterstock.com