Semintele de Psyllium, dar si taratele obtinute din acestea, sunt folosite in special in curele de slabire, dar si de detoxifiere a colonului. Insa ce spun specialistii despre efectele semintelor de Psyllium asupra organismului?

Sursa: Healthy Kudika

Provenind de la o planta mediteraneeana, din familia plantaginaceelor, semintele de Psyllium sunt reunoscute pentru numarul foarte mic de calorii, dar si pentru efectul obtinerii unor mucilagii la nivelul tractului digestiv care confera senzatia de satietate, ajutand astfel in curele de slabire sau de detoxifiere.

Seminte de Psyllium puteti gasi pe site-ul Vegis.ro

Invelisul semintelor, numit impropriu coaja, dar si interiorul acestora prezinta o cantitate insemnata de fibre, de cateva zeci de ori mai mare decat in cazul ovazului de exemplu. Aceste fibre, in prezenta apei, a lichidelor in general, dar si a sucurilor digestie, se dizolva si formeaza un gel, ideal pentru unele preparate vegane sau... pentru a mentine nutrientii in exces si caloriile in intestine.

Iata care sunt cele mai importante beneficii ale consumului de seminte de Psyllium, beneficii asupra carora specialistii ne atrag atentia.

Beneficiile semintelor de Psyllium

Odata ajunse la nivelul intestinului subtire si cel gros, semintele de Psyllium se transforma in gel, acesta retinand atat colesterolul din alimente, cat si cel „reciclat”din sucurile vezicii biliare. Astfel semintele de Psyllium actioneaza atat asupra colesterolului alimentar, cat si a celui „intern”.

De aceea semintele de Psyllium sunt recomandate persoanelor care au colesterolul marit, in acest caz fiind indicat scaderea in special a fractiunii LDL, numita si „colesterol rau”. Nutritionistii recomanda consumul zilnic a unei linguri de seminte de Psyllium cu 10 minute inaintea meselor copioase din zi.

In ceea ce priveste efectul asupra siluetei al semintelor de Psyllium, acestea actioneaza prin mai multe mecanisme:

  • Confera satietate – semintele de Psyllium se umfla si isi maresc de cateva ori volumul odata ajunse in stomac, ceea ce ne conefra senzatia de satietate, scazand pofta de mancare;
  • La nivel intestinal, semintele de Psyllium retin colesterolul, dar si alti nutrienti calorici din alimentele ingerate, ajutand astfel ca in organism sa fie absorbite in final mult mai putine calorii decat cele mancate.

Citeste articolul integral pe Healthy Kudika

Foto homepage: HandmadePictures / Shutterstock.com


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Semintele de Psyllium - tot ce trebuie sa stii despre ele.