Gulia - o regăsim printre legumele verii și ale toamnei și nu ar trebui deloc să o trecem cu vederea atunci când vine vorba de dieta noastră! Sunt diverse motive pentru care ar trebui să consumăm banala, dar miraculoasa gulie, și vă invităm să le descoperiți:

Gulie beneficii

Gulia este excelenta in curele de slabire. 100 de grame de gulie contin doar 27 de calorii, o cantitate nesemnificativa de grasimi si colesterol. Asadar, gulia contribuie la reducerea colesterolului rau din sange, favorizand sanatatea sistemului cardiocirculator.

Faptul ca are un continut scazut de colesterol o face sa fie excelenta si pentru sanatatea inimii. Gulia contine nutrienti esentiali care ajuta la reglarea tensiunii arteriale fara a cauza vreun rau organismului. Consumati suc proaspat de gulie dupa ce va efectuati exercitiile cardio, iar efectul va fi unul revigorant.

Foto: Gulii, Shutterstock

Gulia contine o cantitate semnificativa de vitamine, in special vitamine din complexul B precum niacina, vitamina B6 (piridoxina), tiamina (B1), acid pantotenic (vitamina B5). Aceste vitamine sunt esentiale pentru o buna functionare si activitate a sistemului nervos si circulator. Gulia este insa bogata si in minerale. Regasim in compozitia ei si minerale precum cupru, calciu, potasiu, mangan, fier si fosfor.

Potasiul continut de gulie este intr-o cantitate semnificativa si, alaturi de enzime, ajuta la o buna functionare a sistemului nervos, a muschilor si a creierului. Enzimele sunt cele care confera energie corpului, in timp ce potasiul ajuta la sinteza proteinelor si stimuleaza metabolismul glucidelor. Potasiul continut de gulie este bun si pentru inima, reducand riscul aparitiei bolilor cardiace.

Gulia este indeosebi apreciata si pentru continutul sau ridicat de vitamina C, ea continand chiar mai multa vitamina C decat portocala. Stim cu totii ca vitamina C este un puternic antioxidant, ce ajuta la mentinerea tineretii pielii, dar si la mentinerea sanatatii gingiilor si a dintilor. Totodata, vitamina C contribuie la intarirea sistemului imunitar, ajutand corpul sa lupte impotriva infectiilor si a bolilor. 100 g de gulie furnizeaza aproximativ 62 mg de vitamina C.

Gulia contine o cantitate bogata de antioxidanti si substante fotochimice ce au un puternic efect anticancer, dar si antiinflamator. Nivelul inalt al antioxidantilor prezenti in gulie ajuta organismului sa lupte impotriva radicalilor liberi, raspunzatori adesea de aparitia cancerului. Izotiocianatii, sulforafanul, indol 3-carbinolul contribuie la protejarea impotriva cancerului de colon, cancerului de san, cancerului de prostata si a cancerului de plamani.

In acelasi timp, gulia este bogata in fibre care impiedica absorbtia rapida a carbohidratilor in organism, ceea ce favorizeaza mentinerea glicemiei in valori sanatoase. O crestere brusca a zaharului in sange favorizeaza transformarea acestuia in grasimi la nivelul ficatului, asadar putem afirma ca gulia stopeaza indirect formarea de noi depozite grase.

Mai mult, fibrele ofera rapid senzatia de satietate, previn aparitia hemoroizilor si a cancerului de col si, consumate frecvent, ajuta la mentinerea sanatatii sistemului digestiv, a colonului si a intestinelor.
Sucul de gulie poate contribui si la vindecarea sau accelerarea vindecarii anumitor anumitor afectiuni ale pielii. Beti imineata suc natural si proaspat de gulie si de morcov si pielea va sesiza diferenta.

Gratie faptului ca este un aliment alcalin prin natura sa, gulia este recomandata si celor care se confrunta cu aciditatea, neutralizandu-i efectele.

Gulia ajuta si la echilibrarea nivelului de zahar din sange si de aceea este recomandata si persoanelor suferind de diabet sau hipoglicemie. Atentie insa! Daca stiti ca aveti probleme cu tiroida, evitati consumul de gulie in cantitati mari. Aceasta leguma contine goitrogen ce pot determinarea umflarea glandei tiroide.

Foto homepage: Gulii pe masa, Shutterstock


Garbo - Arta de a trăi frumos!



Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri