O regasim printre legumele verii si nu ar trebui deloc sa o trecem cu vederea atunci cand vine vorba de dieta noastra! Sunt diverse motive pentru care ar trebui sa consumam banala, dar miraculoasa gulie, si va invitam sa le descoperiti:

Gulia este excelenta in curele de slabire. 100 de grame de gulie contin doar 27 de calorii, o cantitate nesemnificativa de grasimi si colesterol. Asadar, gulia contribuie la reducerea colesterolului rau din sange, favorizand sanatatea sistemului cardiocirculator.

Faptul ca are un continut scazut de colesterol o face sa fie excelenta si pentru sanatatea inimii. Gulia contine nutrienti esentiali care ajuta la reglarea tensiunii arteriale fara a cauza vreun rau organismului. Consumati suc proaspat de gulie dupa ce va efectuati exercitiile cardio, iar efectul va fi unul revigorant.

gulii, beneficii gulii

Foto: Gulii, Shutterstock

Gulia contine o cantitate semnificativa de vitamine, in special vitamine din complexul B precum niacina, vitamina B6 (piridoxina), tiamina (B1), acid pantotenic (vitamina B5). Aceste vitamine sunt esentiale pentru o buna functionare si activitate a sistemului nervos si circulator. Gulia este insa bogata si in minerale. Regasim in compozitia ei si minerale precum cupru, calciu, potasiu, mangan, fier si fosfor.

Potasiul continut de gulie este intr-o cantitate semnificativa si, alaturi de enzime, ajuta la o buna functionare a sistemului nervos, a muschilor si a creierului. Enzimele sunt cele care confera energie corpului, in timp ce potasiul ajuta la sinteza proteinelor si stimuleaza metabolismul glucidelor. Potasiul continut de gulie este bun si pentru inima, reducand riscul aparitiei bolilor cardiace.

Gulia este indeosebi apreciata si pentru continutul sau ridicat de vitamina C, ea continand chiar mai multa vitamina C decat portocala. Stim cu totii ca vitamina C este un puternic antioxidant, ce ajuta la mentinerea tineretii pielii, dar si la mentinerea sanatatii gingiilor si a dintilor. Totodata, vitamina C contribuie la intarirea sistemului imunitar, ajutand corpul sa lupte impotriva infectiilor si a bolilor. 100 g de gulie furnizeaza aproximativ 62 mg de vitamina C.

Foto homepage: Gulii pe masa, Shutterstock


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului GULIA - un Super Aliment! Beneficiile extraordinare ale consumului de gulie.