Fiindca mare parte din timpul nostru, mare parte dintre emotiile noastre si viata noastra ni le consumam acum online, ne-am gandit sa dam o mai mare importanta subiectelor care trateaza relatia dintre om si calculator. Recent, sociologul Robert S. Tokunaga a publicat in Jurnalul Cyberpsychology, Behavior and Social Networking, un studiu ce arta experientele emotionale neplacute pe care le traim pe Facebook.

Studiul lui Tokunaga are mai degraba o caracteristica calitativa dar este totusi folositor sa stim care sunt acele intamplari online ce le dau oamenilor frisoane si sentimente de frustrare. Studiul a avut ca subiecti 197 de persoane care au fost rugate sa descrie situatii neplacute pe care le-au trait, folosind retele de socializare ca Facebook.

Iata care sunt cele mai neplacute ipostaze in care ne pune Facebook:

1.  Atunci cand o persoana initiaza o cerere de prietenie (friend request) iar aceasta este ignorata sau respinsa de catre persoana care o primeste.

Nu ne surprinde deloc ca studiul releva foarte clar un sentiment cunoscut pe care il traim fie in viata offline, fie in cea online; cu totii stim ca unul dintre cele mai rele gesturi pe care cineva poate sa le faca ca sa ne raneasca, este respingerea. “M-am simtit nesigura si am inceput sa regret faptul ca i-am trimis un <> de teama rusinii de a fi respinsa”, relateaza o participanta la acest studiu, despre una dintre cele mai neplacute situatii ivite pe Facebook.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Trei autori români de top în portofoliul Editurii CUANTIC! Lavazza lansează capsulele Qualità Rossa, neutre din punct de vedere al emisiilor de carbon și compatibile cu aparatele de cafea Nespresso Original

2.  Atunci cand o persoana posteaza o fotografie sau lasa un mesaj pe pagina de profil a unui prieten si descopera mai tarziu ca acest mesaj a fost sters.

O alta neplacere este sa descoperi ca cineva nu a vrut comentariul pe care l-ai facut pe pagina sa de profil. Cand prietenii nostri virtuali sterg mesajele sau fotografiile ce fac referire la ei ne fac sa ne simtim ca si cand comentariul nostru nu ar fi suficient de valoroas sau relevant. Iata cum descrie sociologul Robert S. Tokunaga, aceasta situatie: "Mai intai, o persoana face un comentariu pe pagina de profil a unui prieten din comunitatea sa, pentru ca mai apoi, sa revina si sa descopere ca acel comentariu a fost sters. Multi oameni isi sterg de asemenea, tag-urile care ii identifica in poze".

Cu toate acestea, de cele mai multe ori, posesorul unui profil isi sterge fotografiile sau mesajele nedorite din motive foarte intemeiate. Fie nu vor sa fie identificati in fotografii care nu ii flateaza sau, fie le sterg daca acele fotografii sau comentarii ilustreaza anumite comportamente iresponsabile din punct de vedere social care ar putea da de gandit sefilor sau altor superiori.


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri