Descoperirile recente ale oamenilor de știință referitoare la celulele stem pot ajuta la eficientizarea tratamentului cancerului și la scurtarea timpului necesar de recuperare al persoanelor bolnave după sesiunile de chimioterapie.

Venirea pe lume a unui copil este un eveniment cu totul marcant pentru părinți. Odată confirmată sarcina, o serie de decizii importante trebuie luate în baza unei informări adecvate în prealabil. De la maternitatea unde va avea loc nașterea, la metoda de naștere și posibilitatea de a recolta celulele stem ale bebelușului, fiecare decizie este semnificativă pentru viitorul copilului. Dacă în primele două exemple părinții ar trebui să discute cu medicul ginecolog, decizia recoltării celulelor stem le aparține în totatlitate.

Beneficiile celulelor stem sunt uimitoare. Până în prezent, celulele stem din sângele placentar ombilical au fost utilizate în tratarea sau ameliorarea a peste 70 de afecţiuni legate de tumori, defecte Ia naştere, imunodeficienţe şi tulburări hematologice, iar noi studii sunt în curs de desfășurare.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Un mix perfect pentru frumusețea pielii, părului și unghiilor tale Susține-ți frumusețea din interior! 5 Tratamente naturiste pentru problemele urinare

Foto: Elena Pavlovich /Shutterstock

Celulele stem pot eficientiza recuperarea după chimioterapie

Într-un prim studiu, publicat în revista Blood, cercetătorii au descoperit o proteină care este prezentă în celulele stem din sânge. Această proteină, syndecan-2, identifică celulele stem primitive din sânge și reglează funcția celulelor stem.

„Celulele stem din sânge se găsesc în cantități mici în măduva osoasă și în sângele periferic (cel care călătorește prin inimă, artere, capilare și vene). Aceste celule stem sunt de interes pentru oamenii de știință deoarece produc toate celulele sanguine și celulele sistemului imunitar din organism. Sunt utilizate în tratamentul curativ al persoanelor cu leucemie și limfom”, afirmă conf. dr. Filimon Nicoleta, biolog Stem Cells Bank.

O plimbare cu familia în oraș poate fi un risc major pentru sănătate: 10% dintre cancerele depistate în Europa sunt asociate cu poluarea 5 Măști pentru un păr mai sănătos, mai bogat și mai strălucitor Cum să obții o masă bogată și sănătoasă de sărbători. Mai multe legume, mai puțin zahăr și multă hidratare

Această abordare se confruntă cu o provocare majoră: celulele stem hematopoietice reprezintă mai puțin de 0,01% din celulele din măduva osoasă și din sângele periferic și nu există încă o modalitate bună de a le separa de alte celule. Acest lucru înseamnă că, atunci când pacienții primesc perfuzii de măduvă osoasă și celule sanguine periferice, primesc un număr mic de celule stem care sunt terapeutice, împreună cu o mulțime de alte celule care nu au rol terapeutic.

Pentru a studia acest fenomen, cercetătorii de la laboratorul Chute condus Christina M. Termini au extras celule de măduvă osoasă de la șoareci adulți și au trecut probele printr-un dispozitiv care poate detecta sute de tipuri diferite de celule pe baza proteinelor care trăiesc pe suprafețele lor. Acest proces a relevat faptul că celulele stem hematopoietice au o concentrație mare de syndecan-2 pe suprafața celulei.

Cercetătorii au descoperit că această proteină joacă un rol important în modul în care se reproduc celulele stem hematopoietice. Când celulele stem care prezintă syndecan-2 au fost transplantate la șoareci după tratamentul cu radiații, celulele lor s-au regenerat. Însă, atunci când celulele stem care nu aveau syndecan-2 au fost transplantate, celulele s-au oprit din replicare.

Citiți mai multe informații pe pagina următoare >>>>