, 7 Septembrie 2021 publicat în Sanatate 1 share-uri

Alergatul este o activitate sportivă pe care o ai la îndemână, mai ales dacă locuiești în apropierea zonelor verzi amenajate, precum parcurile. Acest obicei te ajută să-ți iei în fiecare zi doza de mișcare și de sănătate, motiv pentru care trebuie să-ți ofere confort și siguranță.

Fiecare dintre noi își dorește să creeze o anumită stare și să se bucure de o energie specifică atunci când aleargă, iar toate acestea depind de echipamente, accesorii și momentul zilei. Chiar dacă nu poți controla vremea sau împrejurimile prin care te plimbi, poți face alergatul cât mai lejer și satisfăcător la fiecare sesiune. Iată câteva idei:

Fă-ți un playlist special

Muzica pe care o asculți în timp ce alergi trebuie să fie potrivită pentru ritmul tău. Aceasta te poate ajuta să rămâi alertă și să nu-ți pierzi concentrarea, așa că vei avea nevoie și de căști cât mai bune pentru alergat. În general, cele clasice, cu cablu, pot să-ți cadă cu ușurință din urechi în timp ce alergi, chiar și într-un ritm modest. Pentru a te asigura că sesiunea de alergat nu este întreruptă în mod repetat de momente de acest gen, optează pentru căști Bluetooth. O variantă care îndeplinește toate standardele sunt noile airpods, care oferă o calitate superioară a sunetului și un design potrivit pentru activitățile sportive. Playlistul potrivit poate fi pus la punct de tine sau le poți folosi pe cele deja prezente în aplicațiile de muzică, precum Spotify.

Bea cafea înainte să ieși la alergat

Cafeaua este recomandată deoarece îți oferă un plus de energie pentru sesiunea de alergat. Asta nu înseamnă că trebuie să ieși imediat ce ți-ai terminat cafeaua, ci să aștepți în jur de 30 de minute sau o oră din momentul în care bei ultima gură de cafea. Mai multă energie înseamnă o viteză mai mare, dar și un nivel ridicat de rezistență, care te va ajuta să fii cât mai eficientă. Forța cu care începi antrenamentul dictează numărul de calorii pe care le arzi la alergat, dar și ritmul pe care îl dezvolți în momentul respectiv.

Dacă vremea începe să fie mai mohorâtă și observi că nu mai ai la fel de multă tragere de inimă sau că sesiunile de alergat sunt mai slabe, optează pentru o cafea cu o oră înainte de acestea. Desigur, dacă suferi de afecțiuni specifice, discută cu medicul tău despre cum ar fi sănătos să acționezi în aceste situații.

Bazează-te pe variație

Sesiunile de alergat pot deveni monotone dacă nu faci schimbări. Locația este primul element pe care merită să-l supui schimbării cât mai des, chiar dacă ești obișnuită cu un loc anume. Nu doar că vei aduce o noutate în rutina ta, dar poți fi inspirată să faci o treabă mai bună, să parcurgi o distanță mai mare sau să alergi cât mai rapid. De asemenea, ascultă-ți corpul și schimbă intervalul de timp în care alegi, dacă observi că apar schimbări. Chiar dacă ești obișnuită să alergi seara sau după-amaiza, vin perioade în care vei avea mai multă energie dimineața, în special toamna, când se lasă întunericul mult mai devreme, iar diminețile sunt încă însorite și plăcute. Variația te va salva de la plafonare și îți va aduce provocări benefice pentru așteptările tale.

Alergatul te ajută să rămâi într-o formă fizică ideală și este recomandat la orice vârstă, dacă nu suferi de anumite boli care creează predispoziție la accidentări. Bucură-te de timpul tău prin obiceiuri care fac sesiunile de alergat o plăcere și o oportunitate de a te relaxa cu adevărat.

Sursa foto: Photo by JÉSHOOTS from Pexels


Garbo - Arta de a trăi frumos!



Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri