Corpul nostru nu este un coș de gunoi în care să aruncăm mâncarea proastă. Sfaturi de la specialiști în plin sezon al gripei

12:03, 6 Martie 2020 publicat în Sanatate21 share-uri

O alimentație ce cuprinde dulciuri, pateuri, conserve nu va susține niciodată imunitatea noastră și a copiilor noștri!

Corpul nostru nu este un coș de gunoi în care să aruncăm tot ce ne cade în mână. Sună dur, dar e real! În plin sezon de viroze și gripă, fugim printre rafturile magazinelor să cumpărăm tot ce găsim, în cantități cât mai mari, fără să fim conștienți de calitatea produselor. Umplem frigiderul, congelatorul și cămara și uităm de adevărata nevoie a organismului nostru – echilibrul.

Abundența nu susține imunitatea, excesele alimentare pot determina chiar dezechilibre imunitare. O alimentație ce cuprinde dulciuri, pateuri, conserve nu va susține niciodată imunitatea noastră și a copiilor noștri, ci rezolvă situația de criză de moment.

Citeste si:
Zahărul de cocos: un îndulcitor sănătos chiar și pentru diabetici
Zahărul de cocos: un...

Ce propun specialiștii în domeniu? Să acționăm din rațiune, nu din instinct, și să avem în vedere câțiva pași esențiali, în perioadele din an când gripa și virozele sunt transmise cu ușurință:

„Cred că în acest moment suntem mult prea acaparați de gândul de a avea necesarul de alimente în casă și o dovedim prin cozile de la farmacii, supermarketuri sau magazinele de la colțul blocului, și uităm, de fapt, de pașii corecți pentru sănătatea noastră. Spălarea și dezinfectarea mâinilor sunt esențiale. Apoi, hidratarea corespunzătoare, cu apă sau ceai neîndulcit și evitarea băuturilor carbogazoase sau îndulcite. Dulciuri? Conserve? Paste? Nu e suficient să ne hrănim, e important și cu ce! Acest tip de alimente nu va susține niciodată imunitatea noastră, așa că suntem datori să-i oferim organismului nostru echilibru prin consumul zilnic de alimente bogate în vitamine și minerale”, precizează Alina Epure (foto), terapeut nutriționist, cu experiență de 14 ani în biochimie și nutriție medicală.

Citeste si:
Nutrienții din alimentație -  cum sunt clasificați și care sunt...
Nutrienții din alimentație -...

„Nu degeaba insistăm noi, ca nutriționiști, pe consumul de fructe și legume. E vital pentru o viață echilibrată. Așa cum sunt și oleaginoasele (nuci, migdale, fistic, alune de pădure, caju), semințele (cânepă, susan, in, dovleac), peștele de captură, lactatele fermentate (iaurt, kefir, sana, brânză) sau leguminoasele (linte, mazăre, fasole). În plus, recomand limitarea consumului de ouă și de carne la două porții pe săptămână”, a continuat Alina Epure.

Foto: By Carey Jaman /Shutterstock

 

Nici suplimentele naturale nu sunt de neglijat. De mare ajutor în stimularea și susținerea imunității, ele contribuie semnificativ la calitatea vieții noastre, pentru orice categorie de vârstă.

În topul suplimentelor naturale intră Omega 3, vitamina C și zincul:

„Recomand Omega 3 cu un conținut ridicat de DHA care hrănește creierul stimulând în mod natural imunitatea, vitamina C, pentru că e un antioxidant puternic și luptă împotriva bacteriilor, accelerând vindecarea, și zincul, de mare folos în a reduce inflamațiile instalate la nivelul mucoasei nazale”, a precizat Alina Epure.

* Alina Epure este terapeut nutriționist, cu experiență de 14 ani în biochimie și nutriție medicală și e fondatoarea Nutribalance, concept prin care își propune să îi ajute pe oameni să ducă o viață echilibrată (fizică, emoțională, intelectuală) pentru a fi în cea mai bună formă a lor. 

Foto fr si main: By nadianb /Shutterstock


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri