ghid pentru o viaţă împlinită

Exerciții pentru creier: cum ai grijă de sănătatea ta mentală

Iată câteva exerciții pentru creier pe care să le faci cu regularitate.

Black Friday 2018: cele mai bune REDUCERI AICI! [LIVE promoții]

Cu siguranță, înainte de Moș Crăciun, îl aștepți, ca în fiecare an, pe Mr. Black Friday. Vine, ca de obicei,... Vezi ofertele


Creierul este, probabil, cel mai important organ din corpul uman și, la fel ca inima sau ficatul, ar fi bine să beneficieze de toată atenția ta. Cum poți să ai grijă de creierul tău? Destul de simplu! În primul rand, evită să te accidentezi în zona capului, deoarece orice lovitură prezinta un risc crescut pentru sănătatea ta, atât pe termen scurt cât și pe termen lung. În al doilea rând, încearcă să faci, periodic, anumite exerciții pentru creier. Prin intermediul lor îți vei ține creierul „în priză” și, de asemenea, o să-ți îmbunătățești memoria și concentrarea.

Totodată, cu ajutorul exercițiilor o să ții departe de tine anumite afecțiuni neurodegenerative, cum ar fi boala Parkinson și boala Alzheimer. Iată câteva exerciții pentru creier pe care să le faci cu regularitate.

Uită-te mai puțin la televizor

Uitatul la televizor reprezintă una dintre cele mai dăunătoare activități pentru creierul tău. De fiecare dată când te uiți la televizor, creierul tău intră în stand-by, deoarece așteaptă să primească informație, nu să gândească. În plus, uitatul la televizor și utilizarea altor dispozitive electronice, precum telefoanele inteligente și tabletele, sunt foarte dăunătoare pentru odihna.

Televizoarele, telefoanele inteligente și tabletele emană lumină albastră, iar respectiva lumina îți induce creierul în eroare și îl face să creadă că afară este zi, când, de fapt, este noapte.

În cazul în care creierul tău crede că se află în mijlocul zilei și nu înaintea somnului de seară, îți va fi foarte greu să adormi. Iar dacă dormi prost sau prea puțin, creierul tău are de suferit.

Citește în fiecare zi

Foto: Pixabay

Una dintre cele mai simple modalități prin care să ai grijă de creierul tău este să citești. În cazul în care consideri că nu ai suficient de mult timp pentru citit, fă-ți ordine în programul tău zilnic și găsește măcar jumătate de oră pentru această activitate. Poți să citești dimineața, înainte să iei micul dejun sau seara, înainte de culcare. De asemenea, dacă ai o pauză de masă de o oră la prânz, mănâncă în jumătate de oră, iar celelalte 30 de minute folosește-le ca să citești ceva.

Mănâncă la timp și cât ai nevoie

Micul dejun este cea mai importantă masă a zilei, așa că este important să nu sari peste ea, orice s-ar întâmpla. Totodată, este esențial să iei, în fiecare zi, și prânzul și cina. Specialiștii în nutriție sunt de părere că, pe lângă cele trei mase principale, ar fi bine să avem parte, zilnic, și de două gustări. Nu contează doar să mănânci cât trebuie, ci și să ai o dietă echilibrată, în care fructele și legumele să se regăsească din plin.

Învață ceva nou

Un exercițiu foarte bun pentru creier este să înveți ceva nou, în fiecare zi. Dacă nu ai idee ce să înveți, avem noi câteva sugestii pentru tine: o limbă străină, un program pentru calculator și cântatul la un instrument muzical.

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Exerciții pentru creier: cum ai grijă de sănătatea ta mentală.


Iţi place să scrii?

Daca iti place sa scrii, trimite-ne pe adresa office@garbo.ro articolele tale.
Cele mai bune dintre ele vor fi publicate.