Chiar daca ati crede ca secretele longevitatii sunt unele complexe si greu de urmat, totusi la baza sanatatii stau cateva elemente simple care se leaga mai mult de obiceiurile noastre, de alimentatie, somn, miscare si inteligenta.

Inca din timpurile stravechi oamenii au incercat sa infrunte batranetea si moartea, sa obtina o licoare magica cu puteri miraculoase, astfel incat cel care o bea sa traiasca vesnic sau sa ramana tanar pentru totodeauna. Astfel ca, de-a lungul timpului, in incercarea de a obtine bautura miraculoasa oamenii au invatat unele obiceiuri sanatoase si au descoperit diverse metode a a mentine tineretea cat mai mult si de a spori longevitatea.

Chiar daca ati crede ca secretele longevitatii sunt unele complexe si greu de urmat, totusi la baza sanatatii stau cateva elemente simple care se leaga mai mult de obiceiurile noastre, de alimentatie, somn, miscare si inteligenta.

1. Cum preventia este cea mai buna metoda de a lupta impotriva bolilor, protejarea impotriva riscurilor cu potential patogen reprezinta primul pas al unei vieti indelungate. Evitarea fumatului, a muncii in noxe toxice fara protectie, a expunerii excesive la soare si a vietii sedentare duce la cresterea considerabila a sperantei de viata.

2. Somnul este foarte important. Aceasta nu inseamna ca trebuie sa dormiti prea mult. S-a demonstrat ca cei care dorm peste 8 ore pe noapte sau mai putin de 7 ore nu au rezultate benefice asupra sanatatii. Se pare ca numarul optim de ore de somn este intre 7 si 8, cu conditia sa dormiti noaptea, nu ziua. Somnul de zi nu echivaleaza sub nici o forma pe cel de noapte, caci un anumit hormon responsabil de odihna organelor si a creierului se secreta numai in timpul somnului de noapte.

3. Pentru a avea un somn linistit si a elimina o buna parte din stresul acumulat zilnic, meditati la finalul zilei, in pat, inainte de a adormi, care sunt situatiile ce v-au marcat emotional. Creierul isi “structureaza” noaptea informatiile acumulate pe timpul zilei, astfel ca, reimprospatandu-le inainte de culcare, va ajutati materia nervoasa in eliminarea stresului.

4. Alimentatia contribuie intr-un procent mare la mentinerea tineretii organismului. Consumul fructelor si al legumelor nu numai ca va mentine silueta, dar va asigura aportul zilnic necesar de vitamine si antioxidanti care lupta impotriva senescentei si chiar impotriva cancerului. De asemenea trebuie sa consumati si alimente bogate in calciu (lactate, oua) pentru a va proteja inima, oasele si intreg metabolismul. Mineralele nu trebuie nici ele sa lipseasca din meniul dumneavoastra zilnic (de obicei se gasesc in legume).

5. Miscarea are foarte multe beneficii: oxigeneaza organismul, imbunatateste functiile cerebrale, mobilizeaza sangele stagnat la nivelul ficatului si splinei, elimina surplusul de kilograme, creste metabolismul bazal, combate depresiile, protejeaza sistemul cardio-vascular, imbunatateste functia pulmonara, mentine tineretea si creste speranta de viata.

6. Starea psihicului de educa. Mai exact, impuneti-va sa ganditi mereu pozitiv, sa aveti incredere in voi, sa nu lasati anumite situatii sa treaca doar pentru ca nu aveti curaj sa le infruntati, zambiti mereu si fiti veseli. Atitudinea pozitiva produce eliberarea unor mediatori chimici la nivel cerebral care va protejeaza impotriva stresului, a unor boli (endocrine, nervoase, Alzheimer, u;cer etc.), impotriva cancerului, imbatranirii, combate ridurile si imbunatateste functia cardiaca.

7. Evitati consumul grasimilor complexe, a alimentelor cu continut crescut de colesterol. Acesta este nociv pentru organism, in special pentru efectele sale asupra aparatului cardio-vascular. Colesterolul are o molecula mare, patrunde in structura peretelui vaselor sanguine de unde cu greu iese. Unele molecule raman insa la acest nivel, urmand sa fie fagocitate (“mancate”) de unele celule cu rol de “curatare” a tesuturilor de factori patogeni (endogeni si exogeni, precum molecule proprii organismului sau bacterii, virusuri, ciuperci etc). Insa aceste celule nu pot procesa colesterolul, astfel ca raman si ele in peretele vascular, se sparg si colesterolul nu este transportat.

Local se instaleaza un proces inflamator in jurul caruia se dezvolta un “manson” de fibre musculare netede, specifice vaselor sanguine. In final peretele vascular se degradeaza, isi pierde elasiticitatea, lumenul (interiorul vasului) se ingusteaza, prin vas nu mai trece la fel de mult sange, deci scade aportul de oxigen si nutrient, iar in final se produce hipoxia si degradarea tesutului pe care vasul respectiv il iriga (spre exemplu afectarea arterelor care iriga muschiul inimii duce la infarct).

Daca veti urma aceste cateva sfaturi veti observa cum viata dumneavoastra se imbunatateste atat din punct de vedere al sanatatii, cat si al reusitelor profesionale (creste capacitatea intelectuala) si al vietii familiale (gandirea pozitiva si lipsa stresului va face mai buni, mai veseli, mai placuti).

Un articol de Iulia D.

Sursa: Healthy.ro

Citeste si alte articole pe Healthy.ro. Noi iti recomandam urmatoarele:

Mamele de gemeni ar putea primi mai multi bani de anul viitor

Condimente cu proprietati medicinale

Terapia cu lipitori sau hirudaterapia


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 7 secrete ale longevitatii.