Multi dintre noi ne informam despre importanta alimentatiei, a calitatii si ponderii alimentelor pe care le introducem in corp, felul in care le combinam, proportia justa intre glucide, proteine, lipide, minerale, fibre si carbohidrati etc... Gasim mii de diete si retete pentru a avea un corp mai sanatos si pentru a capata mai multa energie.

Comunicat de presa

Pe langa informare si diete sanatoase, de mare ajutor ne sunt suplimentele alimentare pe baza de magneziu, care contribuie la reducerea starilor de oboseala si extenuare. In cadrul lansarii MagneVie Express, cel mai nou supliment alimentar pe baza magneziu si vitamina B6 adus pe piata de catre Sanofi Romania, am flat de la Cristina Eremia, Life & Career Coach, ca exista si “diete” de viata simple si la indemana, foarte naturale si usor de accesat.

magneziu cu b6

Iata cu ce altceva ne mai hranim, oriunde, oricand si ce putem face pentru a avea zile pline, dar senine?

l. Apa

Primele luni de viata le petrecem plutind in uterul mamei, inconjurati, hraniti si protejati de lichidul amniotic, plin de substante hranitoare, generative.

1. Bea apa in mod frecvent. Oamenii de stiinta au demonstrat ca unul dintre factorii principali care provoaca oboseala e deshidratarea. Corpul nostru e alcatuit in proportie de 70% din apa. Efectele deshidratarii sunt scaderea metabolismului, senzatia de oboseala sau diminuarea fortei musculare. Numai o scadere de 2% a cantitatii de apa din corp reduce performanta fizica si mentala in mod vizibil. Cu doua cani de apa si o pauza de 15-20 de minute se pot rezolva majoritatea durerilor de cap, precum si multe simptome de oboseala sau dureri articulare . Putem rezista saptamani fara mancare, dar doar 3 zile fara apa. Sticluta cu apa ar trebui sa fie un accesoriu indispensabil din poseta ta, impreuna cu telefonul, tableta, cardul si rujul.

2. Da-ti cu apa pe fata cand te simti crispata si tensionata. Senzatia de racoare scade temperatura faciala, calmeaza tensiunea intracraniana si simtim imediat efectul de relaxare si limpezire mentala. De asemenea, sa nu uitam de spatele lobului urechii si de incheieturile mainilor si gleznelor - sunt zone puternic vascularizate, in care arterele se afla imediat sub suprafata pielii, astfel incat racorirea lor produce o stare de calm la nivelul intregului corp.

3. Fa dus sau baie cu sare. Contactul cu apa trezeste emotiile arhaice ale bebelusului si implicit sentimentul de a fi in siguranta, protejat. Astfel se detensioneaza muschii, se destind capilarele, irigand mai bine tesutul organelor interne. Totodata, sarea are efect purificator, relaxant, curata si detoxifica pielea, in timp ce apa calda provoaca declansarea neuronala de endorfine, actionand direct asupra reducerii senzatiei de tensiune sau agitatie. Spre exemplu, in plan psihologic iti poti imbunatati relatia cu partenerul si familia prin ritualul dusului imediat cand ajungi acasa de la serviciu. Te ajuta sa te relaxezi si sa te detasezi de probelemele de la locul de munca, te oferi reintalnirii cu cei dragi proaspat(a) si senin(a).

4. Inoata. Daca reusesti sa iti cultivi practica aceasta dimineata iti vei incepe activitatea profesionala plin(a) de energie si voie buna. De asemenea, iti intaresti musculatura, fortifici si flexibilizezi articulatiile, stimulezi circulatia sangelui si irigarea optima a organelor interne, favorizand o mai buna functionare a intregului corp.

5. Fa gimnastica aerobica la piscina. Daca iti place miscarea mai dinamica, poti incerca aceasta varianta, prin care corpul tau beneficiaza de un foarte placut masaj hidraulic pe masura ce iti faci exercitiile preferate. Efectul antistres e garantat.

6. Bucura-te de ploaie, fie ca doar deschizi fereastra si inspiri aerul reavan, umplandu-ti plamanii cu aer purificat, fie ca te plimbi sau alergi prin ploaie si simti senzatia de prospetime ce vine din atingerea racoroasa a stropilor de ploaie ce-ti ating chipul si corpul. Si daca iti vine sa canti, imagineaza-ti ca esti Fred Astaire . Ajuta si asta.

7. Contempla un acvariu cu pesti . Studiile arata ca aceasta practica poate scadea presiunea sangvina si reduce nivelul de stress. Iar mintea se poate detasa de gandurile chinuitoare si tu iti poti relaxa tensiunea emotionala, lasandu-ti trairile sa pluteasca impreuna cu pestii... intr-un dans lent si odihnitor.

8. Tine o mica fantana arteziana in camera sau birou. Dincolo de posibilitatea de a contempla curgerea apei (efecte similar cu acvariul), susurul acesteia are efecte detensionante asupra creierului tau, scazand frecventa undelor cerebrale catre Alpha - caracteristice starii de relaxare si odihna. Iar in feng shui se considera ca apa curgatoare optimizeza nivelul de energie, si daca este situata in locatia potrivita, creste starea de sanatate si chiar norocul ;).


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului (P) Ce sa faci cand te simti obosit si cu un nivel scazut de energie?.