Anul acesta, Postul Sfintelor Pasti a inceput pe 18 martie si se va incheia in data de 5 mai. In general, postul ne ofera beneficii numeroase ce tin atat de de bunastarea sanatatii corpului, cat si de latura noastra spirituala. Aplicat gresit, postul poate prezenta insa tot atatea riscuri.

Atentie la consumul de ulei si sare! Mancarea de post nu are gust, de aceea adaugam ceva mai multa sare cand gatim, aliment extrem de periculos in special pentru varstnici.

Abecedar de NutritieDe asemenea, riscam sa folosim uleiul in cantitati peste limita permisa in acesta perioada, la salate, zacusca, ghiveci si alte mancaruri gatite. Uleiul se pune din lingura, nu direct din sticla, iar de obicei este suficient una singura.

Desi este vegetal si sanatos, uleiul se consuma sub un anumit imperativ care se cheama cumpatare. Este un aliment nobil din punct de vedere religios, dar si o sursa de ingrasare, astfel ca trebuie sa-l consumam cu masura. De fapt, cumpatarea este cuvantul-cheie pentru toata perioada postului”, ne informeaza Prof. dr. Nicolae Hancu.

Pentru a evita riscul imbolnavirii sau agravarea unor afectiuni de care suferim, nu se recomanda postul negru. Un motiv este pierderea de substante nutritive si de calorii din organism.

De asemenea, postul negru poate agrava starea de sanatate a persoanelor care sufera de diabet, gastrita, enterocolita, ulcer sau anemie. Postul normal poate fi de asemenea periculos pentru persoanele care sufera de afectiunile mentionate mai sus si nu este recomandat pentru varstnici si copii. Totodata, nu se va considera postul ca o modalitate de slabire si nu trebuie confundata aceasta perioada cu o cura de slabire.

Prof. dr. Nicolae Hancu atrage atentia si asupra produselor de post din supermarketuri sau de tip patiserie. Acestea nu numai ca sunt periculoase, insa majoritatea nu indeplinesc conditiile de baza traditionale a ceea ce inseamna, de fapt, postul. Astfel, cea mai buna mancare de post este cea preparata acasa.

In final, daca obisnuiti sa respectati postul, Abecedarul de Nutritie va recomanda ca in aceasta perioada sa aveti grija de sanatatea dumneavoastra, luand in calcul sfaturile si atentionarile mentionate.

Puteti invata sa fiti propriii vostri nutritionisti cu ,,Abecedarul de Nutritie”. Cartea cuprinde 10 lectii despre ce inseamna Alimentatia Sanatoasa si ne ajuta sa intelegem rolul nutritiei pentru sanatatea organismului. Editat sub egida Academiei Romane, „Abecedarul de Nutritie” este disponibil in librarii si poate fi achizitionat online pe site-ul oficial: www.abecedar-nutritie.ro.

„Abecedar de Nutritie” este o carte realizata de prof.dr. Nicolae Hancu, in colaborare cu dr. Cristina Nita si dr. Anca Craciun.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Ce mancam in Post? Sfaturi pentru o alimentatie sanatoasa.