Beneficiile extraordinare ale condimentelor: trebuie sa le cunosti

12:07, 5 Iulie 2012 publicat în Sanatate35 share-uri

Expertul Garbo in Nutritie si Fitness ne informeaza cu privire la beneficiile celor mai utilizate contimente in bucatarie. Tu stii ce mananci?

Ceapa

Ceapa- este bogata in quercetina, fitonutrient antioxidant prezent si in mere si ceai, rata de absorbtie din ceapa fiind cu 32% mai mare, iar remanenta lui in organism de 24 de ore. Acest antioxidant creste capacitatea de aparare a organismului impotriva radicalilor liberi, a cancerului, tulburarilor circulatorii si a bolilor cardiovasculare.

Consumul regulat de ceapa este indicat mai ales la fumatori, pentru ca aquercetina protejeaza peretii vezicii urinare contra agentilor cancerigeni. In cazul unei alimentatii sarace in vit. C si E (fructe si seminte) ceapa asigura antioxidantii necesari prevenirii bolilor. De asemenea, are efect sedativ, amelioreaza tusea si bronsitele.

Citeste si:
5 Gustări sănătoase fără zahăr pe care să le ronțăi zi de zi
5 Gustări sănătoase fără...

Ardeiul iute

Ardeiul iute - stimuleaza circulatia, transpiratia si sistemul nervos, iar capsaicina, substanta responsabila de gustul iute, are efect protector pe mucoasa stomacului. Da, ati citit bine este recomandat ardeiul iute in ulcer si gastrita, deoarece capsaicina imbunatateste irigatia peretelui gastic, produce sucuri protectoare si acizi care ataca bacteriile. Ardeiul iute este folosit impotriva bolilor infectioase precum dizenteria sau holera, dar are si efecte pozitive cardiovasculare, scazand nivelul colesterolului si aterogenezei.

Semintele ardeiului iute pot fi toxice si nu trebuie consumate. Iuteala ardeiului si puterea aromelor depinde de cantitatea de capsaicina continuta.

Citeste si:
Surse bogate de antioxidanți pentru anotimpul rece
Surse bogate de antioxidanți...

Patrunjelul

Patrunjelul este foarte bogat in vitamina C si consumat crud, este o excelenta sursa de fibre, fier si antioxidanti. Cantitatea trebuie sa fie substantiala, asa ca adoptati renumitul tabuleh libanez: salata de patrunjel cu germeni de grau, zeama de lamaie si ulei de masline-un adevarat izvor de sanatate. In plus clorofila din patrunjel neutralizeaza mirosul de usturoi.

Mararul

Mararul - se combina foarte bine cu branzeturile si pestele gras, proprietatile lui diuretice amelioreaza celulita, iar semintele uscate de marar au proprietati digestive. Mararul uscat poate inlocui sarea pentru persoanele cu probleme de hipertensiune arteriala.

Ghimbir

Ghimbirul-ajuta digestia si pus in ceai va scapa de toropeala matinala, pentru ca incalzeste si stimuleaza organismul. Amelioreaza ametelile, simptomele de rau de transport si greturile matinale de la inceputul sarcinii-deci folositi-l cat mai des in bauturi.

Chimen

Chimenul- stimuleaza productia de saliva si digestia.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri