Pasca, friptura de miel, cozonaci, vin rosu.. Ce de bunatati se pregatesc pentru masa de Pasti! Insa in fiecare an, din ce in ce mai multi oameni ajung pe paturile de spital tocmai din cauza acestor bunatati. Cum evitam aceste evenimente nedorite?

Mare atentie de unde cumparati produse

Este important sa nu cumparati carne de miel decat din macelarii sau supermarketuri si ca aceasta sa poarte stampila. De asemenea, carnea de miel nu trebuie sa fie lipicioasa. Nu cumparati peste decat din locurile special amenajate, acoperite cu gheata. Daca solzii se desprind usor si branhiile au o culoare inchisa, pestele este vechi. Aveti mare grija si de unde cumparati oua si la termenul lor de valabilitate. Spalati-le foarte bine inainte de a le consuma sau fierbe, pentru a evita infectiile cu bacterii. Atentie si la vopseaua de oua: nu o cumparati de oriunde si verificati termenul de valabilitate.

Feriti-va de mancarurile graseSfaturi simple pentru sarbatori sanatoase de Pasti

Medicul meu de familie imi spunea ca orice mancare foarte gustoasa trebuie sa contina grasimi, pentru ca ele sunt cele care dau acea savoare speciala. Mesele traditionale romanesti de sarbatori presupun mancaruri incredibil de gustoase dar nu tocmai prietenoase cu bila si ficatul. Ele ingreuneaza metabolismul si pot duce la indigestie. Trebuie sa tineti cont si de faptul ca dupa o perioada lunga de post, un exces de carne si grasimi va poate supraincarca organismul. Recomandat este sa mancati carne slaba, indepartand grasimea inainte de a o gati, sa mancati in cantitati mici si consumati pe cat de mult posibil legume si fructe (atentie la fructe! Ele nu se consuma in timpul mesei sau imediat dupa masa, ci doar inainte cu cel putin o jumatate de ora pentru ca altfel va pot face mai mult rau decat bine). De asemenea, atentie la drobul de miel si modul in care il preparati. O varianta mai usoara si sanatoasa pentru organism poate fi facuta din carne slaba de miel si multe verdeturi.

Evitati prajelile

E de ajuns ca produsele traditionale de Pasti sunt destul de grele pentru organism, dar daca le si prajim, atunci inrautatim lucrurile. Ideal ar fi ca alimentele sa fie preparate la cuptor, la gratar, la aburi sau prin fierbere.

Sfaturi simple pentru sarbatori sanatoase de PastiConsumul de zahar poate dauna

Ah, prajiturile de Pasti! Visam la ele ca niste copii mici. Oricat de gustoase ar fi, aveti foarte mare grija la consum pentru ca grasimile, sarea si zaharul prezente in prajituri reprezinta factori mari de risc pentru diabetul zaharat, obezitate, hipertensiune arteriala, colesterol mare, pancreatite si kilograme in plus. Inlocuiti dulciurile sau produsele de patiserie cu cele facute in casa, cu fructe, compoturi, sucuri naturale etc. Aceste reguli se pot aplica si in cazul celor mici!


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului ASA DA: Ghidul istetului care vrea sa aiba sarbatori sanatoase de Pasti!.