In Bucuresti, patronii de restaurante (80%) au declarat ca cel mai mare profit in 2011 a fost adus de nunti in localurile lor, urmate de petrecerile private si cele pentru diverse organizatii– 20%. Cand vor sa-si organizeze un eveniment in restaurant, clientii ierarhizeaza diferit, in functie de regiunea tarii, prioritatile in alcatuirea meniului.

Restaurantele din celelalte zone ale tarii mentioneaza ca atunci cand vor sa-si organizeze un eveniment, clientii incearca sa faca o alegere echilibrata care sa le asigure un meniu rafinat si diversificat, dar in limitele unui anumit buget alocat evenimentului, care este primul adus in discutie – 75% dintre restaurante.

Ce si cata mancare vor sa aiba romanii in meniuri la evenimente

Diferentele intre regiuni apar si in ceea ce priveste preparatele pe care clientii si le doresc in meniuri pentru evenimente. Astfel ca in meniuri sunt cerute in primul rand fripturile in restaurantele din Moldova, Bucuresti (60% dintre restaurante), Prahova, Dambovita si Buzau (87% dintre restaurante). Preparatele traditionale sunt pe primul loc in topul preferintelor clientilor in vestul tarii – 62% dintre restaurante spun asta si in restaurantele din Prahova, Dambovita si Buzau – 93% dintre restaurante precum si Brasov – 87% dintre restaurante. Aperitivele sunt cel mai des dorite in meniuri in vestul tarii – in 82% dintre restaurante, precum si in meniurile restaurantelor din Mures, Cluj si Bucuresti si in cele din Muntenia – 81% dintre restaurante. masa restaurant - bucatari Unilever

Analizand toate aceste rezultate, precum si numarul mare de preparate pe care clientii si le doresc in meniuri la evenimente – trei preparate doar in Moldova, 4-5 preparate in vestul tarii, Mures, Cluj, Bucuresti, Muntenia si Brasov, Unilever Food Solutions a realizat doua materiale pentru a veni in ajutorul restaurantelor din Romania pentru ca acestea sa obtina un profit si mai mare din evenimentele pe care le organizeaza si pentru ca ele sa fie inspirate si inovative.

Cartea pentru operatori si Cartea Pretioasa sunt adresate proprietarilor si bucatarilor din restaurantele care organizeaza evenimente si care au permanenta nevoie de inovatie in meniuri, asa cum arata si rezultatele acestei analize. (vezi foto interior 2 si 3)


* Chestionarul despre evenimente a fost aplicat proprietarilor de restaurante din Bucuresti, Ardeal, (Cluj, Mures, Brasov), vestul tarii (Arad, Oradea, Timisoara), Moldova (Suceava, Iasi, Botosani), Muntenia (Prahova, Dambovita, Buzau).


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Nunta - cel mai profitabil eveniment pentru restaurantele din Romania.