Bucatari din Brazilia, Germania, Romania, Portugalia sau Statele Unite isi impartasesc pe scurt secretele consumatorilor romani. Bucatarii din Polonia recomanda sa ne asiguram ca pranzul sauu cina se afla 'sub ocupatia' legumelor. Specialistii din Germania ne sfatuiesc sa gatim legumele la abur.

Specialistii Unilever Food Solutions (UFS) - divizie specializata de solutii gastronomice a Unilever - au sfaturi ingenioase pentru ca mancarea gatita acasa sau comandata la restaurant sa fie deopotriva gustoasa si sanatoasa. De la proportii corecte pana la mici trucuri culinare, de la „super-alimente” la alegerea unor ingrediente sanatoase, bucatari din Brazilia, Germania, Romania, Portugalia sau Statele Unite isi impartasesc pe scurt secretele consumatorilor romani.

Sfaturile bucatarilor din cele 74 de tari in care exista divizia Unilever Food Solutions au toate un punct comun, acela ca trebuie sa luam in considerare optiunile mai sanatoase si mai usoare atunci cand manacam in oras sau cand ne pregatim singuri mancarea acasa – bucatarii incurajeaza consumatorii sa aleaga legumele la pranz si la cina, pe care sa le gateasca sau sa le ceara gatite cat mai sanatos, renuntand la pregatirea lor prin prajire.

Bucatarii din Polonia recomanda sa ne asiguram ca felul de mancare ales la pranz sau cina se afla „sub ocupatia” legumelor, care asigura aportul necesar de vitamine si fibre. Sfaturile lor se apropie de cele impartasite de bucatarii turci: „Gandeste vegetarian!” ne sfatuieste bucatarul Uğur Volkan Uysal. El ofera ca exemplu mancarea din Turcia, care contine in mare parte carne tocata si miel, la care propune o varianta mai sanatoasa: „Pentru o alternativa mai sanatoasa, incearca sa substitui carnea cu legume”.

Sfaturile din Germania pentru mancarea aleasa la restaurant sau gatita acasa sunt legate de modul de preparare a mancarii. Legumele ar trebui sa le cerem gatite la abur pentru ca nutrientii si gustul se pastreaza mai bine prin pregatirea la abur decat in apa clocotita.

Dintre toate legumele, una singura este considerata “super-aliment” de bucatari si nu trebuie sa lipseasca din mancarea comandata la restaurant sau gatita acasa, macar o data la doua zile – broccoli-ul, pentru ca este unul dintre cele mai complete alimente din lume, continand o mare cantitate de vitamine si minerale. Bucatarii ii sfatuiesc pe consumatori sa incerce sa introduca cate o bucatica de broccoli in dieta lor in fiecare zi.

Bucatarii Unilever Food Solutions din Romania amintesc ca toate ingredientele din care ne pregatim mancarea pot fi sanatoase, provocarea fiind aceea de a sti cum sa le combinam si cum sa le preparam. “Cand iesim sa mancam in oras ar trebui sa alegem preparate gatite usor, sa nu combinam preparate cu aport de lipide mare (carne, peste gras, prajeli) cu preparate cu procent mare de carbohidrati (cartofi, fasole). Pestele ar trebui consumat minim de 2 ori pe saptamana, iar in pregatirea mancarii ar trebui sa fie folosite uleiul de masline extravirgin, ierburile aromatice (busuioc, patrunjel, marar), usturoiul si salatele de sezon.” spune Robert Voicu, bucatar Unilever Food Solutions.


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Secrete din intreaga lume pentru o mancare sanatoasa si gustoasa.