Pe Ovidiu l-am remarcat prima data toamna trecută, îmbrăcat într-un fabulos costum în nuanțe de mov la un eveniment de modă. Prima impresie a fost că este un domn sofisticat și o prezență caldă, autentică și prietenoasă printre zecile de fețe serioase. De mai bine de un deceniu, acoperă în online zona de lifestyle masculin și creare de conținut cu o atenție deosebită pentru modă și călătorii. A strâns zeci de povești pe blogul său, a deschis o afacere și s-a avântat în algoritmul Tiktok cu conținutul din zona de Travel, unde a strâns o comunitate de aproximativ 144.000 de urmăritori și milioane de vizualizări.
În ultimii ani, TikTok a depășit cu mult statutul de platformă pentru clipuri virale și dansuri și a devenit un adevărat catalizator pentru turism. Fenomenul numit „TravelTok” arată cum destinațiile pot prinde viață în doar câteva secunde de video: peisaje spectaculoase, locuri ascunse, experiențe locale autentice. Conținutul generat de utilizatori nu doar inspiră, ci și creează încredere, determinând milioane de oameni să-și planifice călătorii după ce văd un clip. Pentru industria turismului, aceasta este o oportunitate imensă de a ajunge la publicul tânăr și activ online, transformând vizionările într-o dorință reală de explorare.
Ovidiu Mureșanu este un colecționar de povești și amintiri, îndrăgostit de frumos și certat cu spontaneitatea. În continuare ne avântăm în culisele universului lui Ovidiu, descoperind secretele comunității #TravelTok și cum arată această lume din perspectiva creatorilor de conținut. Aflăm cum ideile simple, autenticitatea și creativitatea în fața camerei pot transforma un clip scurt într-un instrument de promovare puternic pentru destinații și experiențe locale.
Î: Ești creator de conținut în online-ul românesc de mai bine de un deceniu. Înainte ai lucrat în presă, radio și vânzări. Ce te-a motivat să începi această aventură?
O.M.: A fost o întâmplare fericită, nu credeam că se va transforma, la un moment dat, într-un job full time. Dar pentru că îmi începusem cariera ca jurnalist, rămăsesem cu nostalgia scrisului, iar în urmă cu 12 – 13 ani, blogurile deveniseră foarte relevante. Așa că, având backgroundul de jurnalist, mi-am dat seama că pe nișa de lifestyle masculin nu exista un astfel de blog în România, și am început să scriu despre vacanțe, modă, lucruri sau locuri de care m-am îndrăgostit, pe ovidiumuresanu.com.
Î: Ai început scriind, apoi ai continuat filmând. Ai evoluat împreună cu online-ul. Cum te-ai adaptat la trecerea de la cuvânt la imagine, de la blog la Tiktok?
O.M.: Ador provocările! Cred că de aceea m-am adaptat atât de ușor, pentru că îmi doream să comunic vizual și altfel toate aventurile mele, prin video-uri, iar TikTok a apărut în viața mea la momentul oportun. Totul se întâmplă mult mai dinamic pe TikTok, iar reacțiile la video-urile mele au fost pozitive, așa că mi-am perfecționat în timp și skills-urile de editare video, astfel încât să bucur cât mai multă lume cu ceea ce aduc eu pe această platformă.
Î: Cum găsești echilibru între cele două forme de storytelling? Ce diferență simți între a scrie o poveste despre o destinație și a o arăta într-un TikTok?
O.M.: E o diferență de ritm, dar asta îmi place foarte mult! Evident, îmi ia mai mult să scriu un articol pe blog, pentru că trebuie să aleg fotografiile, să mă documentez asupra subiectului, dar asta mă relaxează foarte mult. Blogul este oaza mea de liniște, pentru că este un loc doar al meu. În schimb, TikTok vine cu dinamismul, cu bucuria întâlnirii cu oameni din toate colțurile lumii și cu provocările editării unui video cât mai spectaculos și relevant. Asta, pentru că trebuie de multe ori să cuprind într-un singur minut informații care, pe blog, sunt scrise, poate, în câteva ore.
Î: Ce provocări ai întâlnit când ai început să creezi conținut video, comparativ cu cel scris?
O.M.: A fost o bucurie întâlnirea cu TikTok! Recunosc, așteptam de ceva timp o platformă care să se centreze pe format video, care să vină și cu informații, dar să și bine dispună, și care să mă conecteze cu oameni din toată lumea care au aceleași interese ca și mine. Și evident, mulți dintre ei voiau să afle despre locuri noi, despre destinații de vacanță spectaculoase sau, din contră, foarte accesibile, dar spre care eu îi îndemnam să meargă, pentru că fiecare loc ascunde povești frumoase. Mi-a luat ceva timp până am învățat să editez video-urile, însă, cum sunt foarte perseverent, cred că am reușit, din moment ce am strâns, în timp, zeci de milioane de vizualizări pe TikTok.
@ovidiumuresanu M-am cazat la cel mai luxos hotel din Antalya! Uite ce primești pentru 1000 Euro/noapte! 👀🏝️⛲️🌅 #UndeSunt #antalya #goturkiye #vacanta #ngphaselisbay ♬ Sunshine - WIRA
Î: Îți mai amintești prima ta călătorie pe care ai documentat-o (fie pe blog, fie pe TikTok)? Ce ai simțit atunci și ce ai face diferit acum, privind înapoi?
O.M.: M-ai făcut curios, pentru că nu îmi mai aminteam despre ce destinație am scris pentru prima dată pe blog! Dar uite, am verificat și articolul scris acum 11 ani este despre o vacanță a mea la Londra, oraș care m-a cucerit din prima, deși nu aveam mari așteptări de la capitala Marii Britanii. În ceea ce privește TikTok, primul video pe care l-am urcat acolo, iar asta îmi amintesc chiar foarte bine, a fost unul din Milano. A fost momentul care mi-a schimbat viața, pentru că, în 2019, nu credeam că va avea un atât de mare succes. Până a doua zi strânsesem deja peste 140K de views, iar asta mi-a arătat că TikTok este platforma de entertainment pe care o așteptam de atâta timp! Și de atunci am strâns aproape 150 de mii de followers pe TikTok și peste 2,2 milioane de like-uri la video-urile mele. Așa că singurul meu regret, privind în urmă, e că atunci când am fost la Londra nu am făcut mai multe video-uri, și m-am limitat doar la fotografii.
Citește continuarea interviului pe kudika.ro!
Raluca este absolventă a Literelor bucureștene.
Scrie și editează texte, iar uneori mai exersează câte o limbă străină cu speranța că într-o zi se va putea numi poliglot.
În timpul liber, este...
Singurătatea doare! Tu o poți vindeca! Campanie pentru susținerea nevoilor urgente ale vârstnicilor din România
”Nu mă lăsa să mor” - o poveste de ficțiune despre realitatea dureroasă a singurătății, din 5 decembrie în cinematografe
O joacă a unui tânăr român a dus la reinventarea sistemului de returnare a ambalajelor
McHappy Day 2025®: când faptele bune țin familiile împreună