20 Martie 2023 publicat în Lifestyle 21 share-uri

Insomnia este o afecțiune medicală care poate fi cauzată de factori fiziologici și psihologici, de care suferă aproximativ 8 din 10 persoane de pe planetă. Dacă nu este tratată corespunzător, aceasta poate duce la o serie de consecințe negative, cum ar fi oboseală cronică, anxietate, depresie și probleme de sănătate fizică.

Comunicat de presă

În opinia profesorului internațional de yoga Dana Țupa, fondatoarea PURNA Yoga – școală de yoga din România acreditată de Yoga Alliance din Statele Unite ale Americii, insomnia este considerată gravă deoarece poate avea un impact negativ semnificativ asupra sănătății fizice și mentale a unei persoane.

“Pe termen scurt, insomnia poate duce la oboseală, somnolență, iritabilitate, dificultăți de concentrare și scăderea performanței la muncă sau în activitățile de zi cu zi. De asemenea, poate afecta sistemul imunitar, creșterea și recuperarea musculară și poate crește riscul de accidente, în special în cazul în care persoana care suferă de insomnia conduce sau lucrează cu utilaje periculoase. Pe termen lung, insomnia poate crește riscul de a dezvolta afecțiuni grave de sănătate, cum ar fi diabetul, bolile de inimă, hipertensiunea arterială, obezitatea și depresia.

De asemenea, poate agrava simptomele altor afecțiuni existente, cum ar fi durerea cronică sau anxietatea. În plus, insomnia poate afecta negativ relațiile interpersonale ale unei persoane și poate avea un impact semnificativ asupra calității vieții generale. Prin urmare, este important să se ia în serios insomnia și să se caute ajutor de specialitate dacă, aceasta devine o problemă frecventă sau persistentă”, explică profesorul de yoga.

Cu toate acestea, potrivit specialistului există câteva metode simple, dar eficiente, pentru a combate insomnia, iar una dintre acestea este yoga. Profesorul internațional de yoga Dana Tupa oferă 4 beneficii reale ale meditației pentru combaterea insomniilor.

  1. Reducerea stresului și a anxietății: Multe persoane care suferă de insomnie se confruntă cu niveluri ridicate de stres și anxietate, care pot afecta somnul. Meditația de yoga poate ajuta la reducerea nivelurilor de stres și anxietate prin tehnici de respirație și meditație care ajută la relaxarea corpului și minții.
  2. Stimularea relaxării corpului: Practicile de yoga implică, de obicei, mișcări lente și întinderi care pot ajuta la relaxarea corpului și a mușchilor. Acestea pot fi benefice pentru persoanele care se confruntă cu tensiune musculară și dureri, care pot afecta calitatea somnului.
  3. Îmbunătățirea calității somnului: Meditația de relaxare ghidată yoga poate ajuta la îmbunătățirea calității somnului prin inducerea unui starea de relaxare profundă și calmare a sistemului nervos. Acestea pot ajuta la reducerea trezirilor în timpul nopții și a somnului agitat.
  4. Creșterea nivelurilor de melatonină: Practicile de yoga pot ajuta la creșterea nivelurilor de melatonină, un hormon care reglează ciclurile de somn și trezire. Acest lucru poate ajuta la creșterea somnului și la menținerea unui ciclu de somn sănătos.

„Relaxare profundă, eliberare de tensiune și o rutină de somn sănătoasă - avantajele practicii yoga pentru un somn odihnitor”

Yoga este o practică holistică care poate fi deosebit de benefică pentru cei care suferă de insomnie. În primul rând, yoga ne ajută să ne reducem nivelul de stres și să eliberăm tensiunea acumulată în corp și minte. Acest lucru este foarte important pentru a ne pregăti pentru un somn odihnitor.

Foto postura yoga Savasana: fizkes /Shutterstock

”Prin practicarea yoga, ne îmbunătățim respirația și circulația, ceea ce poate ajuta la reducerea anxietății și la calmarea sistemului nervos. De asemenea, yoga poate ajuta la îmbunătățirea flexibilității și a mobilității musculare, ceea ce poate reduce disconfortul fizic și tensiunea musculară care pot interfera cu somnul. Există și anumite poziții de yoga care sunt cunoscute pentru capacitatea lor de a stimula somnul. Pozițiile de relaxare, cum ar fi Savasana și Balasana, pot ajuta la eliberarea tensiunii acumulate în corp și minte și la inducerea unui sentiment de calm și liniște.

Foto postura yoga Balasana: Oleg Samoylov /Shutterstock

Alte poziții, cum ar fi Viparita Karani (poziția picioarelor ridicate), pot ajuta la îmbunătățirea circulației sanguine și la reducerea inflamației, ceea ce poate ajuta la promovarea unui somn odihnitor. În cele din urmă, practicarea yoga poate ajuta la dezvoltarea unei rutine de somn sănătoase și la reducerea dependenței de somnifere sau alte medicamente pentru somn”, declară Dana Țupa.

Foto postura yoga Viparita Karani: Slatan /Shutterstock

Citiți continuarea pe pagina următoare >>>


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri