Specialistul este de părere că sunt cel puțin 5 factori care ne influențează deciziile de achiziție:

Oamenii nu sunt siguri de prețul real al unui produs.

“Specialiștii în marketing știu de mult că prețul pe care un consumator este dispus să îl plătească este relativ, și nu reflectă nici pe departe costurile de producție. Acesta este motivul pentru care cineva ar plăti 30 de lei pentru un hamburger la un restaurant de lux, dar nu ar plăti mai mult de 5 de lei pentru același burger la un restaurant fast-food. Ceea ce este mai puțin evident este cât de ușor poate fi modificat prețul pe care un consumator îl va plăti. Dacă la un fast-food o modificare de preț va fi imediat sesizată, în cazul unui restaurant unde prețul hamburgerului este deja mai mare, o creștere minoră de preț poate trece neobservată”.

Spiritul de turmă este slăbiciunea consumatorului obișnuit.

Decizia de a cumpăra un obiect sau de a apela la un serviciu depinde într-o mare măsură și de ceea ce au ales cei dinaintea noastră. Spiritul de turmă se manifestă atunci când presupunem că un anume lucru este bun (sau rău) pe baza comportamentului anterior al altor oameni, iar propriile noastre acțiuni le imită pe ale lor. Un restaurant plin sau o cafenea unde abia mai găsești un loc liber la bar vor fi întotdeauna mai atractive decât un alt restaurant care poate fi spațios și aierisit; și asta doar pentru că presupun întotdeauna că acolo unde au mers cei dinaintea noastră este și calitate”, declară hipnoterapeutul Eugen Popa.

“Gratuit” este întotdeauna mai scump.

“Ai cumpărat vreodată 2 bucăți dintr-un produs pentru a-l primi și pe al 3 lea gratuit? Ai fi cumpărat același produs în condițiile în care nu ar fi existat oferta? “Gratuit” este un buton declanșator al reacției emoționale – o sursă de excitație irațională. Nimic din ceea ce este gratuit nu este de refuzat. Nici măcar articolele care sunt inutile pentru noi sau pe care nu le-am achiziționa dacă ar trebui să plătim un preț pentru ele. Și uite așa ajungi să cunoști și să interacționezi cu produse care în mod normal nu ar fi fost în aria ta de interes”, conchide hipnoterapeutul.

* Eugen Popa este preşedintele Asociaţiei Române de Hipnoză. De-a lungul carierei s-a specializat atât în metode de terapie și dezvoltare personală Occidentale (Hipnoză, NLP, Mindset, Habits, Psihologie Pozitivă) cât și Orientale (Meditație, Yoga, Spiritualitate).

Foto homepage: William Potter  /Shutterstock


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 5 factori care ne influențează deciziile de cumpărare.