Nutriționiștii atrag atenția tuturor asupra regulilor după care ar trebui să cumpere alimentele și să le gătească pentru Sărbători.

Așadar, mâncăm puțin, nu combinăm sursele de proteine animale, alegem alcoolul și dulciurile la gustare, iar dacă am ținut Post, facem ușor trecerea către alimentația bogată în ouă, carne și lactate.

La micul dejun, putem opta pentru o felie, două de cozonac cu iaurt degresat sau pentru salata de boeuf cu maioneză de muștar fără zahăr sau pentru o felie de drob cu verdețuri. La gustare, putem mânca un măr verde sau un iaurt degresat.

La prânz, nu putem delecta cu o ciorbă de miel fără ulei și puțină friptură la cuptor. La gustarea a doua, putem consuma un pahar cu vin, iar seara, ideal ar fi să ne rezumăm la puțin pește cu salată. Iar dacă am scăpat fără kilograme în plus de Paște, trebuie să fim la fel de cumpătați de 1 Mai, când cel mai mare pericol îl reprezintă combinația de mici cu cartofi prăjiți și bere.

“E o combinație letală din punctul meu de vedere! Micii nu sunt răi dacă îi consumăm la masa de prânz, alături de muștar fără zahăr și o felie, două de pâine prăjita. Micii sunt făcuți din carne tocată, asezonată cu mirodenii și preparată într-un fel specific (tradițional, carnea se fierbea în zeama de oase). Acum nu cred că se mai practică, dar carnea tocată este mai greu digerabilă și bogată în grăsimi. Consumați ocazional și nu în combinație cu cartofi prăjiți, reprezintă o masă bogată în protein și grăsimi de origine animală. Consumați în mod constant, duc la creștere în greutate”, concluzionează specialistul.

Așadar, profitați de Sărbători pentru a sta cu familia, dar petreceți mult timp în natură! Faceți o plimbare lungă pentru fiecare felie de cozonac consumată și țineți cont că puteți cădea rapid pradă miilor de calorii dacă mâncați la aceeași masă aperitive, brânză, ouă, drob, ciorbă, friptură, cozonac și vin.

Foto homepage: Cristi Lucaci /Shutterstock


Vizionare placuta

Iti plac articolele Garbo?
Sigur o sa iti placa si pagina noastra de Facebook :)
Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Sfaturi utile ca să nu vă îngrășați în vacanța de Paște și 1 Mai.