Iata ce ai de facut pentru a te bucura de o viata profesionala fructuoasa, dar si de o viata de familie implinita:

In ultimii ani, tot mai multe romance au devenit manageri in mari companii multinationale. Potrivit wall-street.ro, tara noastra intrece unele tari occidentale la numarul de femei manager, iar acest lucru nu poate decat sa ne bucure. Odata cu o functie de conducere vin si mai multe responsabilitati, asa ca multe femei au nevoie de ajutor pentru a gasi echilibrul dintre serviciu si familie.

Daca esti in cautarea unor modalitati de a echilibra aceste doua arii ale vietii tale, iti oferim in acest articol cateva sfaturi utile. Iata ce ai de facut pentru a te bucura de o viata profesionala fructuoasa, dar si de o viata de familie implinita.

Cum sa faci economie de timp

Mamele moderne au la dispozitia lor aliati pe masura. Foloseste tehnologia si toate avantajele vremurilor noastre pentru e economisi cat mai mult timp. Din acest magazin de produse de birotica si papetarie poti sa cumperi si tot ce-ti trebuie la birou, si rechizite pentru copii, dar si unele lucruri necesare in casa – un espressor de cafea, de pilda. Dupa cum vezi, le ai pe toate in acelasi loc, le cumperi pe toate odata si nu mai pierzi vremea prin magazine.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Scurt GHID de supraviețuire în vreme de Mercur Retrograd: ce să faci în perioada 21 aprilie-14 mai 2023 Ghid pentru alegerea mobilierului interior Împreună în arte și simțiri

De ce sa faci tu lucruri pe care le poate rezolva cu succes un aparat electrocasnic? Vei economisi o multime de timp folosind o masina de spalat vase (o varinta prin care tacamurile si farfuriile sunt si dezinfectate) sau programand masina de spalat rufe peste noapte (dimineata doar intinzi rufele).

Identifica cei mai mari consumatori de timp si energie

Un prim pas pentru a gasi timpul pentru familie este sa identifici cu ce activitati lipsite de importanta pierzi minute pretioase. Discutii interminabile la sedinte, contraziceri si conflicte la serviciu – se numara printre cele mai inutile si consumatoare de timp activitati din viata noastra.

Nu alimenta discutii care nu au nicio utilitate, cere-le sefilor sa nu participi la unele sedinte, la care nu este neaparat necesara prezenta ta. In timpul economisit te poti ocupa de lucrurile cu adevarat importante si astfel nu mai petreci ore peste program la birou.

Invata sa delegi si sa nu mai controlezi totul

Caitlin Friedman, co-autor al cartii „Fericita la serviciu, fericita acasa: Ghidul pentru mamele care lucreaza“ spune intr-un interviu pentru portalul healthguidesdaily.com ca printre cele mai bune lucruri pe care le poti face pentru tine si familia ta este sa inveti sa delegi indatoriri.

Stim ca uneori pare ca numai tu poti face lucrurile ca la carte, insa este esential pentru sanatatea ta sa ii lasi pe cei din jur sa te ajute. Imparte-ti responsabilitatile egal cu sotul tau, ia-ti o binemeritata pauza din cand in cand si lasa-i pe copii la bunici pentru o zi-doua. Aplica si la serviciu acelasi principiu si cere-le colegilor ajutorul atunci cand te simti depasita.

Prioritizeaza si organizeaza

Intocmeste duminica un calendar cu ce ai de facut in saptamana urmatoare, recomanda cei de la parents.com. Prioritizeaza ce ai de facut, ce este important si ce poate fi amanat. Trece in calendar absolut toate lucrurile pe care le ai de facut, in acest fel vei avea o viziune cat mai clara asupra indatoririlor si timpului pe care il ai la dispozitie.

Poti folosi o agenda, sau o aplicatie pentru telefoanele inteligente, vei gasi o multime de astfel de aplicatii online si vei avea mereu pe telefon calendarul saptamanii.

Schimba felul in care gandesti inainte sa schimbi felul in care actionezi

In final, unul dintre cele mai importante lucruri pe care le ai de facut este sa iti faci ordine in ganduri prima data. Relaxeaza-te, detaseaza-te si priveste la rece viata ta. In felul acesta vei observa unde gresesti si unde procedezi corect, cum sa imbunatatesti lucrurile si cum sa gasesti echilibrul intre aceste doua arii ale vietii tale.

Un alt lucru important este sa-ti schimbi perspectiva. Incearca sa vezi lucrurile intr-o lumina pozitiva, sa nu te plangi si sa nu te invinovatesti pentru zilele in care ajungi acasa dupa ce copiii au adormit.

Ce parere ai despre acest subiect? Se poate gasi echilibrul dintre cariera si familie?

Sursa foto: Shutterstock


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri