Sondaj național: 1 român din 3 vizitează muzee și galerii de artă sau participă la evenimente dedicate artei, în fiecare lună

12:08, 31 August 2020 publicat în Cultura

MNAR - votat cel mai frumos muzeu din România, iar Constantin Brâncuși -cel mai cunoscut artist român al tuturor timpurilor.

Constantin Brâncuși și Nicolae Tonitza, cei mai populari artiști români

88,2% dintre români consideră că cel mai celebru artist român al tuturor timpurilor este  Constantin Brâncuși, „părintele sculpturii moderne” și pionierul modernismului în practica sculpturii, picturii și fotografiei. Brâncuși este urmat în clasament de Nicolae Tonitza (ales de 11,8% dintre respondenți), pictor, jurnalist și critic de artă, reprezentant al impresionismului și expresionismului.

„Conform studiului nostru, arta reprezintă un mod de petrecere a timpului în România, aproape toți respondenții declarând că vizitează muzee cel puțin o dată pe an, iar unul din trei consumând artă în fiecare lună. Românii sunt, deci, pasionați și deschiși să descopere noi medii și au o viziune democratică, în materie de stiluri. Preferințele lor se îndreaptă într-un mod echilibrat către arta clasică și cea contemporană, iar apetitul pentru lucrările care implică tehnologii AR, VR, instalații sau reprezentațiile artistice este în creștere.

Citeste si:
Minte vs creier. Cum ar reacționa creierul fără... minte?
Minte vs creier. Cum ar...

Un aspect extrem de interesant este faptul că oamenii consideră că arta este pentru oricine și că nu este dedicată exclusiv cunoscătorilor, deși oferta locală este limitată, având în vedere că majoritatea muzeelor locale celebre sunt în Capitală. Cu toate acestea, românii sunt deschiși să își extindă aria de interes, acordând o atenție sporită turismului cultural și vizitând muzee recunoscute, din Rusia, Europa și SUA”, declară reprezentanții Art Labs Research.

Studiul Art Labs Research a fost efectuat pe un eșantion de 482 de participanți români, femei și bărbați cu vârste cuprinse între 25 și 64 de ani, reprezentativ pentru populația din România utilizatoare de Internet, din mediul urban și rural, cu o marjă de eroare de 4,38%. Studiul reflectă comportamentul participanților pe ultimul an.

Citeste si:
Tommy Hilfiger: Moving forward together
Tommy Hilfiger: Moving...


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri