Iata care sunt cele mai auzite convingeri false despre munca in echipa si relationarea dintre angajati:

De la prieteni adunate am sa va prezint cele mai auzite convingeri false despre munca in echipa si relationarea dintre angajati.

* Colegii au datoria de a ma ajuta. Cand lucrezi intr-o echipa cauti intelegere. Echipa se consolideaza prin incredere reciproca. Nu-i asa? Foarte frumos suna aceste propozitii. Dar este oare un departament o echipa? Cate stii despre colegii tai: nume, stare civila, varsta, culoare preferata, pasiunile lor? Se spune ca o relatie de prietenie se naste cand doi oameni isi impartasesc o experienta comuna. si tu ai facut liceul la ...? Sunt informatiile pe care le avem despre ceilalti cele care ne unesc. Daca intr-adevar cauti o intelegere si ajutor din partea colegilor trebuie sa le oferi acelasi lucru in schimb.

* Omul potrivit la locul potrivit. Mai nou peste tot se spune ca omul alege postul nu invers. In multe organizatii se crede despre oameni ca sunt ca ingredientele unui ospat bogat. Ai reteta, le alegi de la piata si obtii cel mai delicios fel de mancare. Dupa selectia "candidatului ideal" munca de management a personalului se termina. De fapt de abia a inceput. Nu poti sa ceri unui om sa obtina performanta decat daca i-ai asigurat un mediu sigur. Efortul de adaptare a noului angajat la organizatie trebuie facilitat de angajati si firma.

* Responsabilitatea vine odata cu angajatul. Am intalnit oameni care priveau colegii ca pe niste roboti, programati sa indeplineasca o anumita sarcina la o anumita ora. Vorbind despre responsabilitate, cand un coleg nu-si face treaba bine este vizibil, daca o face bine atunci e normal. Responsabilitatea se invata. Nici un studiu nu a aratat ca daca aplici sanctiuni atunci or sa dispara comportamentele neplacute. Dar sunt studii care au aratat ca in acest fel vei provoca frica si demotivare. Cand cuiva ii este frica sa nu faca greseli e mult prea precaut. Efortul si timpul investit intr-o sarcina creste. Asta vrei de la colegii tai?

* Ce cred eu cred si altii. In perceptia personala e cea mai intalnita eroare de atribuire. Propozitiile simple de genul "In gradina e un caine." Integrate in imaginatia si experienta personala vor da reprezentari care difera de la persoana la persoana. Culoarea cainelui, ceea ce face, dimensiunile gradinii, aspectul casei, toate difera de la om la om. Inca mai crezi ca e usor sa transmiti un mesaj sau sa-ti delegi un coleg pentru a indeplini o sarcina? Incearca exercitiul acesta cu prietenii tai. Fiecare isi face o idee despre ceea ce crezi tu. Acea idee difera.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului 5 convingeri false despre tine si colegii de serviciu.