Atitudinea sanatoasa a unui angajat pe timp de criza

12:02, 24 Februarie 2009 publicat în Cariera

Paradoxal, unul din lucrurile cele mai ineficiente pe care le poti face pe timp de criza este sa iti schimbi radical conduita in viata profesionala: sa accepti orice sarcina care ti se da, sa stai mereu peste program, oricat ti se cere, sa incepi sa-ti lingusesti excesiv seful si clientii, sa reduci drastic preturile pentru serviciile sau produsele tale.

Criza economica este cuvantul care se afla pe buzele tuturor, si care influenteaza intr-o buna masura dinamica pietei locurilor de munca in perioada ce urmeaza. Motiv pentru care am decis sa scriu un articol dedicat acestui subiect, din punctul de vedere al carierei tale.

Primul lucru pe care este esential sa il constientizezi este ca aspectele care fac un angajat bun pe timp de non-criza, continua sa il faca bun si pe timp de criza, doar ca incep sa conteze si mai mult. Pe langa aceasta, exista cateva aspecte pe care este important sa te focalizezi in mod particular pe timp de criza, iar ei voi aborda 3 dintre ele:

1. Orienteaza-te spre performanta

Citeste si:
Întâmpină primăvara cu atitudine! Vino în ParkLake și cucerește un...
Întâmpină primăvara cu...

Pe timp de criza, capacitatea de a livra rezultate profesionale este probabil cel mai important aspect, care separa invinsii de invingatori. Daca pe timp de non-criza, poate iti mai permiti sa nu iti iei jobul si sarcinile in serios, lucrurile se schimba pe timp de criza, cand deja multe companii in loc sa mai faca recrutari, au inceput sa faca disponibilizari.

A livra rezultate nu implica automat a munci mai mult, a sta ore intregi peste program, a te epuiza fizic si psihic. Mai degraba, este important sa acorzi atentie compatibilitatii dintre sarcinile tale si punctele tale forte, pentru a face ceea ce stii cel mai bine sa faci, precum si sa iti stabilesti un standard inalt de calitate in executarea sarcinilor tale.

Citeste si:
Horoscopul lunii MARTIE 2021: Previziuni astrale importante pentru...
Horoscopul lunii MARTIE 2021:...

2. Nu fi si nu transmite disperare

Paradoxal, unul din lucrurile cele mai ineficiente pe care le poti face este sa iti schimb radical conduita in viata profesionala: sa accepti orice sarcina care ti se da, sa stai mereu peste program, oricat ti se cere, sa incepi sa-ti lingusesti excesiv seful si clientii, sa reduci drastic preturile pentru serviciile sau produsele tale.

De ce? Pentru ca desi a te adapta la criza, a face mai mult si a cere mai putin este un pas natural, daca exagerezi cu acest lucru, in esenta transmiti in jurul tau mesajul ca esti disperat, ca ceea ce oferi nu este suficient de bun, motiv pentru care faci toate aceste sacrificii. Iar daca esti perceput astfel, oricum o iei, vei avea de suferit, cum oamenii disperati de obicei au. Asa ca intelege valoarea ta reala ca angajat si evita aceasta capcana.

3. Investeste in abilitatile soft

Abilitatile soft sunt cele non-tehnice si mai greu de cuantificat. Ele tind de obicei sa faca diferenta intre cine este angajat si cine nu, cine este promovat si cine nu. Iar pe perioada de criza, ele conteaza mai mult ca niciodata. Pentru ca ele functioneaza ca un catalizator pentru abilitatile tehnice, care amplifica capacitatea ta de a obtine performanta.


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri