Copiii asiatici duc o viata mai echilibrata si armonioasa fata de copiii din Occident, deoarece acestia sunt obisnuiti de la varste fragede sa mediteze, fiind totodata invatati cum sa se concentreze mai bine si cum sa isi gestioneze emotiile.

Cultura educationala asiatica a facut parte, in 2013, dintr-un inedit experiment al Scolii elementare Robert W. Coleman din Baltimore (S.U.A.), care a creat o camera de meditatie (“The mindful moment room”), unde copiii care manifestau comportamente dizarmonioase, erau trimisi sa practice exercitii de respiratie, hatha yoga, meditatii si sa vorbeasca despre problemele lor cu instructorul. Dupa acele sesiuni, copiii se reintorceau in clasa mult mai atenti si pregatiti sa invete, reusind in scurt timp, ca urmare a acestor tehnici, sa le creasca abilitatile verbale cu 60 de puncte, sa le imbunatateasca vizibil performantele scolare si sa imbine armonios viata sociala cu cea de familie.

Yoga in scoli: Ar fi Romania pregatita pentru astfel de programe afterschool?

Datorita succesului unor astfel de tehnici, multe dintre scolile gimnaziale au introdus astfel de programe afterschool, iar profesorul international de yoga Dana Tupa considera ca si Romania ar fi pregatita sa treaca la acest nivel educational. “De regula, dezechilibrele emotionale apar atunci cand copiii fac o trecere brusca din universul familiei, unde sunt sprijiniti la orice pas, intr-un mediu competitiv – scoala – in care atentia invatatoarei este distribuita asupra intregii clase si in care se asteapta de la elev sa performeze. In acele clipe, copilul se sufoca emotional, resimte adeseori frustrarea si stresul cauzat de timpul ocupat cu activitati scolare. Simte cum toata lumea are asteptari de la el, incearca destul de greu sa imbratiseze conformismul in viata lui, asta ca sa se simta acceptat in societate. Toate aceste eforturi il incarca emotional pe copil, iar la un moment dat acesta va rabufni. Scoala romaneasca reuseste cu brio sa le ofere un suport cognitiv destul de consistent, drept dovada ca micutii din Romania ne onoreaza mereu cu medalii la diferite competitii internationale. Din pacate, insa, aceeasi scoala nu a reusit pana acum sa ii ofere copilului un confort psihic, nu reuseste sa il invete pe acesta sa-si gestioneze emotiile. Pana la urma, scopul central scolii este sa genereze, pe langa oameni educati, caractere puternice si echilibrate. In caz contrar, scoala nu isi atinge obiectivele fundamentale”, considera profesorul de yoga acreditat international Dana Tupa, fondatorul PURNA Yoga Academy – prima scoala de yoga din Romania acreditata de Yoga Alliance International USA.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Cum putem integra principiile spirituale într-o lume modernă și agitată? Câteva sfaturi simple, dar puternice Meditația mindfulness: Antidotul pentru stres și anxietate Descoperiți legătura dintre filozofia Zen și dezvoltarea mentalității! 

In opinia specialistului, scoala romaneasca ar trebui sa ii invete pe copii, urmatoarele aspecte esentiale pentru succes:
• Cum sa-si gestioneze resursele interioare;
• Cum sa afle ce li se potriveste ca profesie, conform cu aptitudinile si personalitatea proprie;
• Cum sa invete rapid;
• Cum sa comunice eficient cu cei din jur;
• Cum sa isi construiasca un corp puternic, sanatos, armonios;
• Cum sa se relaxeze rapid;
• Cum sa se concentreze usor;
• Cum sa relationeze cu stresul examenelor, testelor etc.;
• Cum sa se regenereze.

Foto homepage: Pixabay


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri