27 Februarie 2013 publicat în Cariera 2 share-uri

In 2010, in plina criza economica si intr-o perioada in care romanii care isi permiteau sa isi cumpere haine de cateva sute sau chiar mii de euro mergeau la Londra, Paris sau Milano pentru a alege creatori straini, Mirela Bucovicean lansa cu o investitie de 5.000 de euro Molecule-F.com, un site de moda de nisa, care mizeaza pe creatiile designerilor romani. Acum site-ul este cunoscut ca unul exclusivist si care dicteaza tendintele printre designerii autohtoni.

Mirela Bucovicean, fondatoarea Molecule-F.com, va fi speaker in cadrul ecomTIM, cel mai important eveniment regional de e-commerce si marketing online. Afla mai multe despre cum poti participa la eveniment.

Ideea de a lansa un astfel de business i-a venit in 2009, intr-un an de pauza in cariera si dupa mai multi ani in care a lucrat in presa scrisa, televiziune, radio, marketing sau imobiliare. Atunci si-a dat seama ca pentru cumpara creatia unui designer roman trebuia sa dai si cinci telefoane pentru a ajunge la showroomul acestuia. Era o perioada in care unul dintre putinele lucruri care promovau constant moda romaneasca era Festivalul de la Iasi. De asemenea, lansarea avea loc cu doar cateva luni inainte sa fie deschisa si galeria dedicata creatorilor romani din Magazinul Cocor, scrie publicatia de business www.Wall-street.ro.

„Am identificat o nevoie neacoperita pe piata, aceea de a avea un loc de unde sa cumperi designeri romani. I-am remarcat pe acestia si creatiile lor si mi-am dat seama ca au un potential enorm si pot concura oricand cu designeri internationali. Am ales online-ul din doua motive clare: cred in dezvoltarea lui, nu vad catre ce altceva poate evolua piata in urmatorii ani, iar cel de-al doilea este legat de rezolvarea probabil a celei mai importante probleme a designerior romani: distributia. Online-ul ne ofera distributie la nivel national si international”, explica Mirela Bucovicean (36 de ani).

10% din vanzari sunt generate de clienti din strainatate

De altfel, in prezent circa 10% din vanzarile Molecule-F.com sunt generate de clienti din strainatate. Anul trecut, grupul care include site-ul Molecule-F, dar si operatiuni de relatii publice, a avut o cifra de afaceri in jurul a 235.000 de euro.

Investitia initiala a fost de aproximativ 5.000 de euro, banii fiind orientati exclusiv in constructia site-lui, web design si implementare. Dupa primele sase luni investitia a fost amortizata. Tot in prima jumatate de an Bucovicean s-a ocupat singura de structura site-ului, de cum vor fi scrise textele, de mesajul transmis. Pe de alta parte, la inceput cativa prieteni, jurnalisti si stilisti au ajutat-o sa aleaga numele site-ului si i-au recomandat designeri.

Daca la inceput a batut la usa fiecarui designer pentru a-i explica de ce l-ar avantaja sa isi vanda online hainele, dupa un an tot mai multi creatori veneau singuri catre Molecule-F. Iar acum sunt designeri care creeaza haine ori accesorii exclusiv pentru site-ul detinut de Bucovicean.

Credit foto: Catalin Opritescu


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri