27 Februarie 2013 publicat în Cariera 2 share-uri

In 2010, in plina criza economica si intr-o perioada in care romanii care isi permiteau sa isi cumpere haine de cateva sute sau chiar mii de euro mergeau la Londra, Paris sau Milano pentru a alege creatori straini, Mirela Bucovicean lansa cu o investitie de 5.000 de euro Molecule-F.com, un site de moda de nisa, care mizeaza pe creatiile designerilor romani. Acum site-ul este cunoscut ca unul exclusivist si care dicteaza tendintele printre designerii autohtoni.

Portofoliu cu aproximativ 35 de designeri romani

Practic, daca in vara lui 2010 site-ul a fost lansat cu un portofoliu de 10-12 creatori de moda, intre timp acesta a ajuns la in jur de 35 de nume, printre care Rhea Costa, Parlor, Elena Perseil, Lena Criveanu, Stephen Pelger, Carla Szabo, Keszeg Agnes, Lucian Broscatean sau Maria Marinescu .
In primele sase luni comanda medie pe site a fost de aproximativ 100 de euro, iar in prezent este in jurul 250-250 de euro. Pe de alta parte, vanzarile de haine inseamna in jur de 80-85% din cifra de afaceri, iar restul veniturilor este reprezentat de accesorii.

Majoritatea clientilor Molecule-F.com sunt, in general, femei intre 25 si 40 de ani, cu venituri peste medie si educatie superioara. Pe de alta parte, in jur de 2-3% dintre clienti sunt barbati care cumpara produse de pe site pentru a le oferi cadou.

“In Romania nu avem concurent direct, pentru ca mai toti designerii care sunt pe Molecule-F sunt doar la noi, ei reprezentand primul esalon al modei romanesti. Chiar daca ar mai aparea un site cu aceeasi oferta, puterea de absorbtie a pietei noastre este una limitata, asa ca la finalul zilei nu ar mai fi o afacere, ci doar un hobby. Clientul Molecule-F este cel care isi cumpara si de pe Net-A-Porter.com sau Luisaviaroma.com, deci concurenti internationali am avea. Dar nu este concurenta directa, ci ne intrepatrundem palierele de oferta. Clientii imbina achizitiile in functie de nevoi”, afirma antreprenoarea.

Daca pe segmentul de site-uri care promoveaza designeri romani spune ca un nou jucator si-ar face cu greu loc, in schimb, pe intreaga piata de fashion este destul loc pentru aparitia de noi retaileri. „Fashionul in Romania este inca la inceput, piata nu a fost impartita si cred ca este loc pentru toata lumea. In plus, si in acest domeniu, conteaza foarte mult palierul pe care ai ales sa joci. In Romania, din pacate, pretul are un cuvant important de spus, asa ca un site cu produse ieftine poate creste mai repede. Noi, daca am fi mers pe preturi mai mici, am fi facut foarte, foarte multi bani”, spune Bucovicean.

Produse cu preturi intre sute si mii de euro, reduceri putine

In general, hainele si accesoriile listate pe Molecule-F.com incep de la cateva sute si ajung la cateva mii de lei, iar reduceri apar in foarte putine cazuri tocmai pentru a fi protejat brandul designerilor, dar si caracterul exclusivist al site-ului.

Printre dificultatile pe care fondatarea Molecule-F le-a intampinat in cei aproape trei ani de la lansarea site-ului se numara reticenta romanilor de a cumpara haine de pe internet, dar si prejudecata ca preturile pentru produsele designerilor romani ar trebui sa fie mai mici decat ale celor straini.

Cieteste tot articolul pe site-ul Wall-Street.ro


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri