Pot obtine concediul de maternitate daca am pauza intre locurile de munca?

Buna !

Am si eu cateva intrebari si v-as ruga mult sa ma ajutati. Sunt studenta in anul 2 si de curand am aflat ca sunt insarcinata in 6 saptamani. Prietenul meu e foarte fericit , mai greu o sa fie cu parintii mei cand vor afla, dar problema e alta, banii.
Am 7 luni lucrate cu jumate de norma( 28.10.2008 - 1.06.2009) in care am avut si 3 sapt de concediu fara plata+ 9 luni cu norma intreaga la aceeasi firma(1.06.2009 - 5.03.2010) , fara intrerupere, apoi 38 de zile intrerupere dupa care am inceput lucrul la alta firma ca pfa. Se pare ca eram deja insarcinata cand am venit la acesta firma.
Pot sa platesc pentru zilele de intrerupere? Pot primi concediu de maternitate si banii care se dau pana ce copilul implineste 2 ani? Dupa cat timp de la nastere pot reincepe lucrul ? Ajutati-ma va rog cu cateva raspunsuri ..
adriana1234
Postat pe 7 Mai 2010 14:19
lucrul poti sa il incepi imediat dupa nastere, nu te obliga nimeni sa stai acasa. ca sa primesti insa indemnizatia de stat acasa, trebuie sa ai 12 luni consecutive inainte de nastere. nu stiu pt PFS, daca poti saq mai platesti retroatciv ceva, dar sincer nu cred. INtreaba ca camera de munca.
pinicuta
Postat pe 7 Mai 2010 16:03
Eu am primit indemnizatia chiar daca am avut lucrate decat 11 luni intregi si cateva zile din luna a 12a. Cele 12 luni se calculeaza incepand cu luna in care ai nascut si se numara lunile inapoi...Deci 12 luni anterioare nasterii...Probabil ca stii care e data probabila a nasterii si poti sa calculezi sa vezi cum te incadrezi... Cele 38 de zile de intrerupere sunt zile lucratoare sau calendaristice? La ce data ai inceput lucrul la acest PFA? Dupa ce ai nascut timp de 2 luni parca esti in concediu post natal in care esti platita dar cred ca decat 75 la suta din salariu , dar nu esti obligata sa stai acasa....
silvia_kidz
Postat pe 13 Mai 2010 21:19