La finalul anilor '60, revolutia sexuala a transformat viziunea asupra alegerilor facute de femei. Pilula contraceptiva devine simbolul schimbarii sociale in lumea occidentala. Sexualitatea si contraceptia sunt discutate public, in mod liber, pentru prima data. Femeile incep lupta pentru drepturi egale si pentru un nou rol social.

In China, exista o politica oficiala care restrange drepturile familiei la a avea un singur copil. Aceasta masura duce la un procent de 87% de femei maritate care aleg metodele contraceptive in zilele noastre. Pilula are deocamdata un grad de acceptare de numai 2%, insa creste treptat.

In cazul Japoniei, pilula a fost introdusa ca metoda contraceptiva abia in 1999, ceea ce face ca aceasta sa fie ultima tara dezvoltata care sa preia inovatia. In prezent, 5% dintre femeile japoneze care aleg contraceptia o prefera pe cea orala.

In 2010, Bayer Schering Pharma sarbatoreste 50 de ani de la aparitia pilulei contraceptive, inovatia care a dus la emanciparea femeilor din intreaga lume. Bayer Schering Pharma a lansat in Romania campania nationala “50 de ani de pilula contraceptiva. Sarbatorim femeia, sarbatorim inovatia”, care va evidentia rolul pilulei contraceptive in viata femeilor si inovatia pe care pilula a adus-o la nivel mondial. Campania ofera o imagine reala asupra evolutiei femeii din tara noastra din perioada comunista pana astazi. La conferinta de presa au participat Aurora Liiceanu, Psiholog, Prof. Dr. Radu Vladareanu, Sef Clinica Obstetrica Ginecologie Elias si Malvina Cservenschi.


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri