Copiii din România vor la școală: ce impact au avut asupra lor măsurile de carantină și educația online

24 Iulie 2020 publicat în Social 188 share-uri

47% dintre copii au folosit doar telefonul mobil pentru participarea la cursurile online, mult peste media altor state UE.

Context: Impactul Covid-19 asupra educaţiei, la nivel european şi global

Raportul ”Impactul Covid-19 asupra copiilor din Europa”, realizat de Save the Children International, atrage atenția asupra consecințelor fără precedent ale pandemiei asupra bunăstării, educației și siguranței copiilor, după ce analizează comparativ situația din 11 țări și regiuni europene (România, Suedia, Italia, Spania, Olanda, Finlanda, Germania, Norvegia, Albania, Bosnia și Herțegovina și Kosovo).

În fiecare dintre aceste țări, presiunile financiare asupra părinților au produs, în perioada martie – iunie, o creștere a riscului de sărăcie în rândul copiilor, cu cel mai ridicat procent înregistrat în România:

Una din măsurile urgente recomandate pentru guvernele naționale îl reprezintă sprijinirea familiilor afectate de sărăcie, pentru ca toți copiii să participe în mod egal la procesul educațional online, punându-le la dispoziție dispozitive digitale, precum laptopuri și conexiune WIFI sigură.

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. PetExpo, cel mai important târg dedicat animalelor de companie, are loc între 19-21 Mai la ROMAERO Băneasa Trei autori români de top în portofoliul Editurii CUANTIC! Sweeteria deschide prima cofetărie - ciocolaterie fără zahăr din România în Destiny Park

Raportul ”Salvați-ne educația” (Save Our Education[2], lansat la nivel global de Save the Children International), estimează că, la începutul lunii aprilie 2020, în încercarea de a stopa răspândirea virusului COVID-19, 1,6 miliarde de elevi la nivel global – 91% din numărul total – nu mergeau la școală. Pentru prima dată în istoria umanității, o întreagă generație de copii la nivel mondial își întrerupea studiile.

O concluzie nedorită, identică cu rezultatele analizelor noastre pentru copiii din România[3], este că, indiferent de țară, copiii cei mai săraci și mai marginalizați sunt în pericol. Pentru aceștia, școlile nu le oferă copiilor doar un spațiu de învățare, acestea fiind acele locuri sigure unde pot primi hrană, au acces la protecție și servicii de consiliere și se joacă cu prietenii lor. Profesorii pot fi pentru copii persoanele la care pot apela mai întâi atunci când au nevoie de ajutor și cei care îi pot proteja. Dar odată cu închiderea școlilor, copiii nu mai au parte de aceste elemente esențiale pe care mediul școlar le poate oferi.

Beneficii pentru copiii personalului din învățământ; Profesorii au obligaţia de a respecta diversitatea – noi amendamente adoptate în Camera Deputaților Cazurile de depresie cresc dramatic la copiii cu vârsta între 11 și 14 ani și la adolescenți (Anchetă) EXCLUSIV Sfaturile primei românce care a cucerit vârful Annapurna pentru copiii care vor să facă alpinism: Să înceapă gradual, să nu se implice din prima în ceva dificil

Dintre recomandările Raportului, extrem de importantă pentru România este asumarea angajamentului de creștere a finanțării educației, singura cale care permite implementarea de măsuri și planuri de recuperare la nivel național în ceea ce privește educația în contextul COVID-19.

„Noi [copiii] reprezentăm viitorul acestei țări și doar atunci când autoritățile vor realiza acest lucru și vor face ceva în privința asta, țara va merge în direcția corectă.”, a declarat unul dintre cei 5.000 de copii consultați de Organizația Salvați Copiii România. 

Foto fr si main: By Ann in the uk /Shutterstock


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri