Echipamentele digitale existente sunt insuficiente în școli, iar România ocupă unul dintre ultimele locuri ale clasamentului european în ceea ce privește digitalizarea.

Comunicat de presă

Ordinul prin care Ministerul Educației reglementează educația online este un demers necesar, consideră Fundația World Vision România. Suntem de părere, însă, că această reglementare apare foarte târziu, la peste o lună și jumătate de la intrarea în carantină și nu include un plan de măsuri concrete, pe termen lung. Digitalizarea educației este una dintre prioritățile majore ale Fundației World Vision România, iar aceste vremuri arată clar că trebuie să fie o prioritate la nivel național. În calitate de organizație centrată pe educație, ne oferim sprijinul în realizarea analizei de nevoi și în elaborarea planului de măsuri mai sus menționat.

Atragem atenția că prevederile ordinului încalcă dreptul la educație al tuturor copiilor și dezavantajează comunitățile vulnerabile, cu precădere pe cele aflate în mediul rural. Cifrele arată clar că decalajul dintre școlile de la sat și cele de oraș rămâne unul profund. Sărăcia și excluziunea socială sunt de două ori mai mari la sate față de orașe. Echipamentele digitale existente sunt insuficiente în școli, iar România ocupă unul dintre ultimele locuri ale clasamentului european în ceea ce privește digitalizarea.

Majoritatea părinților, precum și a profesorilor, încă manifestă mai degrabă o atitudine de respingere a utilizării tehnologiei la clasă și la teme. Conform datelor din Raportul de bunăstare a copilului din mediul rural (2018), 62% dintre gospodăriile de la sat nu aveau conexiune la internet, iar 58%, nu aveau nici computer, nici laptop. 96% dintre respondenți afirmau că au telefon mobil, însă nu este neapărat vorba despre smartphone-uri.

Mai mult de atât, în această perioadă a pandemiei de coronavirus, situația familiilor de la sat, mai ales a celor din comunitățile izolate, este disperată, iar părinții abia pot asigura nevoile primare și niște condiții minime de trai. Cu atât mai puțin ar putea purta tot ei responsabilitatea educației digitale a copiilor lor.

În toate programele desfășurate, Fundaţia World Vision România a identificat soluții de comunicare la distanță cu elevii prin: telefon, aplicaţii, platforme online, de e-learning sau videoconferințe. Acolo unde nu există acces la internet sau dispozitive digitale, pedagogii noştri țin legătura telefonic cu părinții și elevii.


Vizionare placuta

Aboneaza-te la Garbo sau conecteaza-te prin Facebook pentru a primi periodic articole similare.
In lipsa unui acord scris din partea Internet Corp, puteti prelua maxim 500 de caractere din acest articol daca precizati sursa si daca inserati vizibil linkul articolului Digitalizarea educației: o necesitate pentru copii în contextul crizei COVID-19.