2 Decembrie 2019 publicat în Social 78 share-uri

Mutarea într-o casă nouă implică schimbarea domiciliului, și, odată cu aceasta, înlocuirea unui număr suficient de mare de acte sau documente personale.

Toate aceste proceduri presupun destul de mult efort, timp pierdut și drumuri făcute la administrațiile publice, poliție sau diferiți furnizori, dar acest ghid îți va arăta, pas cu pas, ce ai de făcut.

Schimbarea cărții de identitate

Primul pas în aventura înlocuirii actelor este să obții o nouă carte de identitate, conform cu noul domiciliu. Înregistrarea la biroul de Evidența Populației este obligatorie în cazul schimbării domiciliului, însă procedura nu este deloc complicată și nici nu durează foarte mult. Bineînțeles, durata și detaliile pot diferi de la un județ sau oraș la altul, dar principiile și actele de care ai nevoie rămân la fel.

Documentele necesare pentru eliberarea unui nou act de identitate la schimbarea domiciliului sunt următoarele:

Tarot Online: Previziuni și etalări zilnice. Scurt GHID de supraviețuire în vreme de Mercur Retrograd: ce să faci în perioada 21 aprilie-14 mai 2023 Ce să facem dacă oamenii ne dezamăgesc? Ce măsuri vor lua ministerele pentru a economisi 10 miliarde de euro de la bugetul statului: salariile și angajările la stat, înghețate
  • cererea pentru eliberarea actului de identitate;
  • actul de identitate şi cartea de alegător, dacă este cazul;
  • certificatul de naştere şi certificatul de căsătorie, după caz, original şi copie;
  • certificatul/hotărârea de divorţ, după caz, original şi copie;
  • certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor, original şi copie;
  • certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, original şi copie;
  • documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original şi copie (acesta poate fi contractul de vânzare-cumpărare a noii case, contract de închiriere, certificatul de moștenitor, contract de donație, de partaj voluntar, de întreținere, de schimb de locuințe, contract de comodat sau o hotărâre judecătorească definitivă și irevocabilă în anumite cazuri);
  • chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate;
  • declaraţia de primire în spaţiu.

Aceasta poate fi dată în faţa lucrătorului din cadrul serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor, a poliţistului de siguranţă publică ori a notarului public.

De ce jantele sunt la fel de importante ca și anvelopele: 3 motive De ce e bine să îmbraci haine noi de Paște. Mulți credincioși nu știu adevăratul motiv al acestei tradiții Caria dentară – ce este și cum se tratează

Taxa pentru contravaloarea noii cărți de identitate este de șapte lei și se poate achita, în funcție de oraș, direct la ghișeul biroului de evidența populației, sau la structura de taxe şi impozite din cadrul Consiliului Local în subordinea căruia funcționează Serviciul Public Comunitar de Evidenţă a Persoanelor.

Schimbarea permisului auto

Odată ce ai primit noua carte de identitate, poți trece la următorii pași în procedura de schimbare a actelor. Trebuie să știi că înlocuirea permisului auto nu este obligatorie odată cu schimbarea domiciliului, chiar și atunci când mutarea se face dintr-un județ în altul, însă e un lucru bine de făcut, mai ales că oricum vei face un drum la poliție pentru actualizarea actelor mașinii.

Preschimbarea permisului auto se face la Direcția Regim Permise, din cadrul poliției. Vei avea nevoie de noua carte de identitate, în copie și original, o cerere tip care se completează pe loc, la ghișeu, fișa medicală (în anumite situații), vechiul permis de conducere și chitanța care atestă plata taxei pentru eliberarea permisului. Aceasta este de 68 de lei și se poate achita, în funcție de orașul din care ești, numerar, la casieriile unităților Trezoreriei Statului sau la ghișeul serviciului public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, prin virament bancar, mandat poștal sau internet banking. Totodată, dacă decizi să faci această modificare printr-un mandatar, va trebui să incluzi în dosar și două fotografii de 35x38,5 milimetri.

Testul Iubirii: Ce dragoste cosmică trăiești ACUM? Semnificația viselor: Ce înseamnă când visezi pe cineva care a murit? Este semn bun sau rău? Uterul retrovers - ce înseamnă - detalii de la un medic ginecolog

Schimbarea actelor mașinii

Spre deosebire de permisul auto, a cărui actualizare este opțională, actele mașinii trebuie schimbate obligatoriu odată cu mutarea. Va trebui să mergi mai întâi la administrația publică locală de care ai aparținut, pentru ștergerea rolului fiscal în vederea mutării. Ulterior, cu dovada obținută, va trebui să mergi la administrația locală, direcția taxe și impozite de care aparține noul domiciliu, pentru a depune declarația fiscală cu privire la mijlocul de transport în vederea înregistrării rolului fiscal.

Odată ce ai obținut viza organului fiscal, trebuie să mergi din nou la poliție, unde vei cere un nou certificat de înmatriculare, noile numere de înmatriculare (dacă se schimbă și județul) și ți se va actualiza cartea de identitate a mașinii.

Oxitocina – tot ce trebuie sa stii Test de dragoste: Ce semn arată că sunteți suflete pereche? Testul noilor începuturi: Ce ușă ți se deschide în viitorul apropiat?

Documentele necesare sunt:

  • Cererea tip;
  • Fișa de înmatriculare a mașinii, completată cu datele tale și noul domiciliu, vizată de organul fiscal;
  • Cartea de identitate a mașinii, în copie și original;
  • Certificatul de înmatriculare a mașinii, având inspecția tehnică periodică valabilă;
  • Noua ta carte de identitate;
  • Chitanța care atestă plata contravalorii certificatului de înmatriculare (37 de lei), și, dacă e cazul, dovada de plată a contravalorii noilor numere de înmatriculare.

Nu uita că odată cu schimbarea domiciliului va trebui să actualizezi datele și la emitentul poliței RCA, respectiv al poliței CASCO, dacă este cazul.

Actualizarea datelor la furnizori

Odată ce ai terminat treburile care țin de autorități, va trebui să mai faci câteva actualizări ale noilor tale date la furnizorii de utilități sau la băncile cu care lucrezi. Dacă în cazul unor furnizori precum cei de electricitate, gaze, apă sau salubritate va trebui să închei contracte noi, în situația celor de internet sau telefonie s-ar putea să fie necesară doar modificarea datelor contractuale existente, în cazul în care vrei să îi păstrezi. Evident, nu uita să reziliezi vechile contracte.

Dicționar de vise: Ce înseamnă când visezi șobolani? Test de personalitate: Ce nume ai fi avut dacă te-ai fi născut în altă epocă? Testul Originilor Divine: Ce zeiță te-a înzestrat?

De asemenea, va trebui să mergi și la bancă pentru a-ți actualiza datele. Alte unități care ar putea necesita o actualizare de date sunt administratorii fondului de pensii la care cotizezi sau furnizorii de asigurări medicale sau de viață. Totodată, nu uita să declari noul domiciliu și la locul de muncă. Și, nu în cele din urmă, actualizează-ți datele din conturile magazinelor online unde faci cumpărături de obicei.

Foto fr si main: By Andrey_Popov /Shutterstock


Garbo - Arta de a trăi frumos!

Abonează-te pe


Vizionare placuta

ABONARE NEWSLETTER

Bucură-te de cele mai frumoase articole Garbo și pe email!

Setari Cookie-uri